Yrke og profesjon – Forskning – Institutt for lærerutdanning
Yrke og profesjon
Yrke og profesjon er én av Institutt for lærerutdannings seks tematiske forskningssider. På denne siden finner du forskningsprosjekter og forskningsgrupper med tematikk knyttet til Yrke og profesjon.
Forskningsprosjekt
- Discourses of Academization and Professionalization in Higher Music Education (DAPHME)
- Digital Internationalisation in Vocational Education (DIVE)
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning
- Fra skole til jobb - Organisering og gjennomføring av yrkesfaglig utdanning
- Functional Writing in Primary School – The FUS Project
- Going Gradeless
- ICSE Academy
- Innhold og relevans i yrkesfaglærerutdanningen
- International Comparative Research on Vocational Education and Training
- International Cooperation in Vocational Education and Training (OPVET)
- Kvalitet i veiledning og vurdering for yrkesfaglærerutdanning
- Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher education (LAB-Ted)
- Literature studies for new educational knowledge
- Lydrik(k)
- Noveller som inngang til de tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen
- Praksisforankrede norskfaglige masteroppgaver (PRANO)
- Privatisering i og av utdanning
- Resonnering og bevis på barnetrinnet (ProPrimEd)
- Scoping Review of Research in Vocational Education and Training from and on the Nordics (SCOP4NORDVET)
- Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering (SKUV)
Forskningsgrupper
- Begynneropplæring i KRLE
- Beredskap i skole og utdanning (BISU)
- Collaboration for Teacher Education (COTED)
- Dialoger
- Digitalisering av utdanningsområdet i høyere utdanning (DIGIT)
- Digital Records Management Research Group (DIRMA)
- Effekt av tiltak i lærerutdanningen (EFFTILT)
- Estetikk på tvers
- Forskning om rektorer i Norden
- Historie, politikk og samfunnsutvikling (HIPOLS)
- Inequality, Welfare and Organization
- InFo-TED
- International Vocational Education and Training Research
- Kontekstualisering av pasientjournalen (KONPA)
- KuL-forsk: Kunst- og kulturfaglig livsmestring i utdanningen
- Lesson Design Study and Teaching Resources
- Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy
- Matematiske praksiser på barnetrinnet og i lærerutdanning
- Musikkpedagogikk i utvikling (MiU)
- Neo-rural youth, education and life world
- Nettverk for kulturskolerelatert forskning
- New Technologies and Educational Design Research Group (NTED)
- Profesjonsutvikling i lærerutdanningen (ProfILU)
- Professional Learning in Assessment Communities (PLAC)
- RE Research Group (REReG)
- Samarbeid på Tvers i YRKesfag (STYRK)
- Sammen for inkludering i en mangfoldig skole (Sammink)
- Samtaler i skole og utdanning
- Skole og Universitet i Forskning (SKUF)
- Skole- og utdanningshistorie
- SkoleEier, skoleleder og DEsentralisert Kompetanseutvikling (SEDEK)
- SkoleMonitor (SKOM)
- Spesialpedagogikk i skole og lærerutdanning (SiSLU)
- Studenters skriving
- Teacher and Educator Professionalism (TEDUPO)
- Utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet (UMU)