Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Institutt for lærerutdanning

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Institutt for lærerutdanning
  2. FUS
  3. Forskningspublikasjoner

Språkvelger

English

Forskningspublikasjoner

×
  • FUS: Funksjonell skriving i de første skoleårene
  • Kontakt oss
  • Samarbeidspartnere
  • Forskningspublikasjoner
MENY

Forskningspublikasjoner

Forskningspublikasjoner

Artikler

Skar, G. B., Graham, S., & Huebner, A. (2021, online first). Learning Loss during the COVID-19 Pandemic and Emergency Remote Instruction First Grade Students’ Writing: A Natural Experiment. Journal of Educational Psychology.

Skar, G. B., Lei, P., Graham, S., Aasen, A. J., Johansen, M. B., & Kvistad, A. H. (2021, online first). Handwriting Fluency and the Quality of Primary Grade Students’ Writing. Reading and Writing: An interdisciplinary journal.

Graham, S., Skar, G. B. & Falk, D. Y. (2020). Teaching writing in the primary grades in Norway: a national survey. Reading and Writing 34(2), 529–563.

Skar, G. B., Jølle, L., & Aasen, A. J. (2020). Establishing Scales to Assess Writing Proficiency Development in Young Learners. Acta Didactica Norden 14(1), 1–30.

Skar, G. B., Aasen, A. J., & Jølle, L. (2020). Functional Writing in the Primary Years: Protocol for a Mixed-Methods Writing Intervention Study. Nordic Journal of Literacy Research 6(1), 201–216.

Bokkapitler

Solheim, R., & Falk, D. Y. (2021). Skrivarutvikling og skrivekompetanse. Funksjonelle og formålsretta perspektiv på den første skriveopplæringa. In L. Jølle, A. S. Larsen, H. Otnes, & L. I. Aa (Eds.), Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden (pp. 199–221). Universitetsforlaget.

Falk, Daroon Yassin; Skar, Gustaf Bernhard Uno (2020). Skrivbedömning och respons (s. 75–102). I: Forsling, K. & Tjernberg, C. (red). Skrivundervisningens grunder. Gleerups.

Masteroppgaver

Gåsbakk, T. G. (2021). Tidlig skriveutvikling og relasjonen mellom verb, tekstkvalitet, transkripsjonsferdigheter og skriveopplæring. NTNU.

Håheim, T. M. (2021). «Det e lettere hvis du gjør det». En casestudie av to andreklassingers bruk av tilgjengelige ressurser i ulike skrivesituasjoner. NTNU.

Johannessen, J. S. (2020). “TV skrives aldri me U.” En etnografisk klasseromsstudie av barns samhandling underveis i skrivearbeid i en førsteklasse. NTNU.

Lyng, R. S. (2021). FUS-prosjektets rotfeste. En studie av utvikling i en intervensjonsskole. NTNU.

Morken, A. K. (2020). Ytringens aspekter som støtte i respons: en teoretisk eksplorerende oppgave om respons på de yngste elevenes tekster. NTNU.

Populærvitenskapelig formidling

Skar, G. B., Falk, D. Y.; Graham, S. (2020). Den tidiga skrivundervisningen i Norge – en nationell undersökning. Norsklæreren, 44(3), 68–72.

Johansen, M. B, Kvistad, A. H., Skar, G. B. (2021). Funktionel skrivning i de første skoleår. Læsepædagogen, 69(4), 21–27. 
 


FUS-logo

FUS sin logo.


NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • NTNU og FNs bærekraftsmål
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Om informasjonskapsler
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn