Fillip finner en død spurv – Case samleside – Fuggelmyra
MENY
Fillip finner en død spurv
Fillip finner en død spurv
Filip kommer løpende mot deg i det 1. trinn skal gå inn etter friminutt. Han er oppkavet og ivrig.
«Lærer, lærer! Det ligger en død spurv ved konteineren! Kom og se!»
Som kontaktlærer har du alltid mye informasjon om elevene som enkeltperson og som gruppe. Dette er noe av det som farer igjennom hodet ditt mens du snakker med Filip:
- I naturfag neste måned skal dere jobbe med dyr i norsk natur
- Lea og familien har en katt og de bor i nærheten av skolen
- Filip er aktiv og impulsiv og sliter med stillesittende aktiviteter. Det er ikke alltid lett å se og bekrefte han i matematikktimen dere skal inn i nå.
- Lukas har to søstre som har kanarifugl som kjæledyr
- Sara var i begravelse etter sin oldemor torsdag sist uke
- Denne timen skal vi egentlig jobbe med tier-venner
- Oliver blir spesielt usikker dersom vi avviker fra rutinene
- Ghina har bodd i Norge i 9 mnd etter at hun flyktet fra Syria
- Hvilke avveininger gjør du? Velger du å ta med klassen inn til matematikktime eller tar du med klassen til konteineren for å se?
- Begrunn valget du lander på ut fra et faglig ståsted. Alle tenkelige hjelpemidler er tillat her. Vi anbefaler spesielt å snakke med en venn, en faglærer og å slå opp i ei (pensum-)bok.
Om Fuggelmyra og Lisenskode
Om innholdet og lisens
Innholdet på denne nettsiden er fiktivt.
Fuggelmyra-universet er utviklet av av faglærere ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Innholdet er ikke ment å være idealer, men er et forsøk på å gi innblikk i skolehverdagen.