Planlegger i ASKO NORD
Vil du være med å utvikle fremtidens logistikk i Nord-Norge?
Fra Lofoten til Kirkenes leverer vi matvarer – og vi i ASKO er i et skifte hvor våre leveranser skal være utslippsfrie innen 2026. Derfor trenger vi nettopp deg for å skape en mer effektiv og bærekraftig logistikk. Det er lange transportdistanser der ledetid og kostnader er kritiske, både for oss og våre kunder. For å kutte våre utslipp, må vi ha et kontinuerlig fokus på å optimalisere vår logistikk og utfordre etablerte sannheter. Hos oss får du virkelig gjøre en forskjell – hver dag! Analyse, optimalisering og innovasjon er nøkkelen, og vi trenger deg som tørr å tenke stort, handle raskt og skape resultater.
Plan- og analyseavdelingen håndterer informasjonsflyten og planlegger hele vår verdikjede, fra inngående varer og kapasitet, til vareplukk og distribusjon til kunde. ASKO går spennende tider i møte, da vi fremover vil få økt arbeidsmengde fordi flere leverandører skal lagres og distribueres av grossistleddet. Arbeidsoppgavene vil være varierte og man må derfor kunne balansere praktiske arbeidsoppgaver med prosjekt- og utviklingsarbeid.
Hvem er du?
Som planlegger må du kunne arbeide systematisk med analyse og data, men du er også en som handler på eget initiativ og får ting til å skje gjennom godt samarbeid, kunnskapsdeling og erfaring. Vi ser etter deg som er proaktiv og har evne til å identifisere forbedringsområder og gjennomføre endringer innen egen drift, noe som skal resultere i en optimalisering av dagens driftsbilde gjennom kostnadseffektivitet i verdikjeden. Du vil jobbe i team, og er samarbeidsvillig og kommunikasjonssterk, bygger gode relasjoner, deler kunnskap og bidrar til et positivt arbeidsmiljø.
Dine oppgaver
Ruteplanlegging og vedlikehold av ruter:
- Analysere driftsbildet og identifisere forbedringsområder
- Utarbeide rapporter som støtter beslutningsprosesser
- Planlegging av sesonger
Kommunikasjon:
- Sikre god informasjonsflyt mellom avdelinger
- Samarbeide tett med marked, lagerdrift og andre relevante enheter
Oppfølging av innleide transportører:
- Etterlevelse av transportavtaler og oppfølging av kontraktsmessige forpliktelser
- Delta i anbudsprosesser for transporttjenester og sikre konkurransedyktige vilkår
- Behandle fakturaer/fakturakontroll
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad innen logistikk, verdikjedeledelse eller transportøkonomi. Vi oppfordrer nyutdannede til å søke
- Erfaring med ruteplanlegging, kapasitetsplanlegging og dataanalysering, gjerne fra logistikk- eller transportbransjen kan kompensere for manglende utdanning
- Kjennskap til planleggingsverktøy, analyseprogrammer (f.eks. Excel, Power BI) og systemer for transport- og ressursstyring
- Erfaring med kontraktsforhandlinger og oppfølging av avtaler
- God forståelse av transportøkonomi
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
Vi tilbyr
Hos oss får du ta del i en inkluderende kultur som verdsetter samarbeid og felleskap i en solid bedrift med gode og trygge fremtidsutsikter. Aktiviteter og sosiale arrangementer gjenspeiler vårt ønske om å styrke forholdet mellom ansatte og fremme et positivt arbeidsmiljø. Vi har stor moderne kantine med to egne kokker, og kanskje byens flotteste utsikt. Leilighet i Albir i Spania som kan leies av alle ansatte.
Les mer om oss på https://asko.no/om-oss/
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Vi benytter test og bakgrunnssjekk som en del av vår ansettelsesprosess.
Tiltredelse: etter avtale
Søknadsfrist: 26.01.25
Vi er i gang med utslippsfri distribusjon med våre elektriske
Vi har moderne og lyse kontorlokaler
Vårt lager på 30 000 m2 skal snart utvides
Fin natur og utsikt rett utenfor jobbdøra