Slik publiserer du utlysninger for studenter

Studentene bruker først og fremst NTNU Bridge til å søke etter relevante utlysninger fra arbeidsgivere. Publiserte utlysninger dukker opp under “Siste utlysninger” på forsiden og på søkesiden for utlysninger. Det sendes også epost-varsel til studenter som har lagret søk på denne type utlysninger. Vær nøye med hvilke søkekategorier du krysser av for når du publiserer utlysningen, særlig utdanning og type utlysning, så du treffer riktige kandidater.

Her finner du en kort introduksjonsvideo til hvordan publisere utlysninger på NTNU Bridge

1. Du publiserer utlysninger via “Ny utlysning” i profilmenyen øverst i høyre hjørne når du er logget inn.

2. Du starter med å velge type oppdrag. En enkel sjekkliste guider deg til den eller de oppdragstypen som er relevant for utlysningen. Unikt for NTNU Bridge er at du i tillegg til del- og heltidsstillinger kan lyse ut praksis og oppgavesamarbeid.

3. Deretter velger du utdanningsområder og utdanninger. Her er det viktig å treffe rett, da studentene gjerne søker oppdrag som er relevant for utdanningen. Om det ikke stilles noen faglige krav til oppdraget kan du krysse av for “krever ingen spesifikk utdanning”

1. Når du velger utdanningsområde, legger systemet til alle utdanninger innen dette utdanningsområdet på NTNU. Se over om det er noen utdanninger som skal fjernes eller legges til i listen før du går videre.

2. Alternativt kan du søke opp enkeltutdanninger fra listen, dersom du er på utkikk etter helt spesifikk utdanningsbakgrunn. Systemet legger til relevant utdanningsområde, så utlysningen dukker opp i søk.

3. Om valgte utdanningsområder som er dekket av vår temaside for havbruksnæringen, Aquaculture, får du opp valg om å publisere utlysningen også her. Her kan du i tillegg markere utlysningen med kompetanseområder som er spesielt aktuelle for havbruksnæringen.

4. Velg riktig utdanningsnivå for utlysningen. Pass på at det henger sammen med typen oppdrag, for eksempel vil en deltidsjobb uten faglige krav eller bacheloroppgave gå under “Påbegynt bachelor/master (1.-3. år)”. En heltidsjobb vil gå under “Fullført bachelorgrad” eller “Fullført mastergrad”, alt etter hvilken nivå av kompetanse du er ute etter.

5. Legg inn tittel, frist, arbeidsoppgaver og sted.

6. Under fanen “hvordan søke” legger du inn enten lenke til søknadsskjema eller epostadresse til den som skal motta søknaden, samt eventuelle instrukser til den som skal søke. Denne informasjonen er bare tilgjengelig for innloggede brukere.

7. Under fanen “Mer om utlysningen” legger du inn selve utlysningsteksten. Her kan du også legge inn søkeord som er spesielt relevant for utlysningen. Dersom du ønsker å legge inn et eget bilde for utlysningen kan du laste det opp her, hvis ikke vises logoen fra din bedriftsprofil.

8. Under fanen “Kontaktperson” kan du endre kontaktinformasjon for utlysningen. Om du ikke gjør endringer brukes kontaktinformasjon fra din bedriftsprofil.

9. Forhåndsvis, publiser utlysningen eller lagre som kladd for å jobbe videre med den senere. Vær obs på at det kan ta opp til et par minutter fra utlysningen er publisert til den blir synlig på søkesiden for utlysninger.

10. Du kan se kladder, aktive og tidligere utlysninger under mine utlysninger i profilmenyen. Her kan du når som helst gå inn og redigere og republisere utlysninger.