Statusmelding

Vil du dele et arrangement på NTNU Bridge? Tips oss på kontakt@bridge.ntnu.no

Hvordan kan Statnett bruke IKT som verktøy i fremtiden? Dette spørsmålet inviteres nå studenter til å komme med prosjektforslag på. Det beste forslaget premieres med 10 000 kroner.

- Statnett står foran omfattende investeringer i ledningsnettet i årene som kommer. Samtidig forbereder vi oss på en fremtid der produksjon og forbruk av strøm er annerledes enn i dag. Jeg har stor tro på at vår fremtidige fagekspertise allerede i dag kan ha gode ideer til nye løsninger og metoder. Derfor inviterer vi nå studenter til å foreslå forsknings- og utviklingsprosjekter, sier FoU-direktør i Statnett, Sonja Berlijn.

Mer informasjon om konkurransen finner du her

Konkurransen går ut på å foreslå et FoU-prosjekt om hvordan vi kan ta i bruk IKT på nye måter i planlegging, utbygging, drift og vedlikehold av sentralnettet. Statnett vil velge ut seks finalister, og det beste forslaget blir premiert med 10 000 kroner.

-Vi vil også se på muligheten for å videreutvikle de beste forslagene. Det kan innebære at vi tilbyr veiledning til oppgaveskriving eller sommerjobb, forteller Berlijn.

Frist for å levere forslag er 15. mars 2017.

Hvem er arrangementet for
Studenter