Statusmelding

Vil du dele et arrangement på NTNU Bridge? Tips oss på kontakt@bridge.ntnu.no

NTNU inviterer til fagseminar om verdensarvproblematikk, knyttet til verdensarvsentrene og aktuelle fagmiljø på NTNU. Målet med et fagseminar om verdensarv er å dele erfaringer på tvers av fagfelt og utvide nettverk. Seminaret skal svare på hvordan NTNU sitt fagmiljø og NTNU sine studenter kan bidra til å videreutvikle ny kunnskap om verdensarv, i samarbeid med verdensarvsentrene og andre relevante aktører.

Påmeldingsfrist: 25. september

Begrenset antall plasser

Torsdag 29.9.2016 - programmet starter klokka 13.00

Registrering og lunsj

Session I, World heritage and sustainable management (eng)

• Carol Westrik: What make certain sites/areas world heritage? What makes world heritage different from other cultural and natural heritage? Is there a limit to what can be defined as world heritage before the concept is devaluated?
  • Margrethe Stang, NTNU: World heritage sites are privileged compared to cultural and natural heritage in general - is this a desirable use of resources
  • Gunnar Austrheim, NTNU, Museum of Natural History and Archaeology: What is sustainable management of world heritage?
  • Discussion

Sesjon II, Verdsarvsentra

• Odd Sletten, styreleiar nettverket Norges verdensarv og dir. Rørosmuseet, MiST: Kor er det skoen trykker for verdsarvstadene/-sentra?
  • Merete L. Rønneberg, Norsk Fjordsenter, Geiranger: Kven er målgruppe for verdsarvsentra, og kva skal det faglige innhaldet ved verdsarvsentra vere?
  • Anna Carlemalm, Naturum, Höga kusten: Formidling av verdsarv i nasjonalparkar i Sverige.
  • Melissa Rudi, Fortidsminneforeningen: Tålegrenser og bærekraft, med utgangspunkt i verdensarvstedet Urnes stavkirke.
  • Andrew Perkis, NTNU: Digital representasjon –  avlastning av det fysiske presset på verdsarven og tilgjengeliggjering for fleire.
  • Diskusjon

Middag – ferdig cirka klokka 22.00

Fredag 30.9.2016 programmet starter klokka 09.00

Sesjon III, Internasjonalt – nasjonalt – lokalt

• Gaute Sønstebø, Miljødirektoratet: Nasjonale kontra internasjonale forpliktingar. Føringar når det gjeld forvaltning av verdsarvstadene
  • Terje brattli, NTNU, Vitskapsmuseet: Det internasjonale trugselbildet – øydelegging på grunn av krig og konflikt
  • Jon Olav Hove, NTNU: Det økonomiske trugselbildet: Mangel på pengar, kva blir da resultatet? Døme frå Ghana.
  • Erlend Gjelsvik, verdsarvkoordinator Røros: Relasjonen mellom verdsarv og lokalmiljø: Lokalmiljø, trugsel eller ressurs?
  • Sesjon IV, Prosessen bak nominasjonar
  • UNESCO’s Orientation session February 18th 2016: The Nomination process
  • Eystein Andersen, Telemark fylkeskommune: Prosessen ved nominering av Rjukan-Notodden som verdsarvområde
  • John Olsen, Vest-Agder-museet IKS: Den norske villreinen – norsk døme på forholdet natur og menneske – område som er foreslått som verdsarv, men ikkje nominert så langt.
  • Diskusjon

Avslutning - Seminaret er ferdig cirka klokka 13.00

I tillegg blir det utstilling av pågåande el. nylig avslutta masteroppgåver og doktorgradsavhandlingar som tar for seg verdsarvtema, samt utstilling av relevante MiST-prosjekt

Ansvarlig for seminaret er Institutt for historiske studier ved NTNU, satsingsområde bærekraft og NTNU Bridge.

For spørsmål, kontakt Aud Mikkelsen Tretvik eller Simon Lie

Hvem er arrangementet for