Nye bøker samfunnsvitenskapelig social science Sosiologi Statsvitenskap UBedu UBrss

Strangers in their own land: Anger and mourning on the american right

Boken gir et innblikk i det politiske landskapet i USA og prøver å forklare hvorfor den politiske debatten blir mer og mer polarisert. Boken bør være spesielt interessant for studenter og forskere innen sosiologi og statsvitenskap. Særlig interessant er kanskje kapittlene “Appendix A” og Appendix B, hvor forfatteren forklarer leseren hvordan selve forskningen er gjennomført.

Boken kan lånes på biblioteket

The book offers an insight into the political landscape in the US and tries to explain why the political debate is becoming increasingly polarised. The book should be of special interest for students and researchers in sociology and political science. Of particular interest for the aspiring sociologist or political scientist, is Appendix A and Appendix B, where the author explains how the research was conducted.

The book can be borrowed from the library