Arrangement UBrss

Øya: Arrangementer i høst

Vi er allerede godt i gang med høstens arrangementer ved biblioteket, og det er fortsatt mye å glede seg til. Her får du oversikten.

Fagsnakk – våre månedlige lunsjforedrag – har vært et populært tilbud for studenter og ansatte, og videreføres også dette semesteret. I september hadde vi imidlertid frokostmøte i anledning Verdensdagen for sepsis (opptak online). Neste foredrag ut er Junk food generation 1. oktober, i samarbeid med satsningsområdet Global helse ved MH-fakultetet.

Foredragsholder og publikum under Fagsnakk i biblioteket foto

Open Access-uka 21.-25. oktober

I oktober, som tidligere år, markerer Universitetsbiblioteket den internasjonale Open Access-uka, med foredrag, utstillinger og workshops. Vi har i år fokus på åpne forskningsdata og datahåndteringsplaner. På Øya inviterer vi til fagsnakk og diskusjon om helseforskning og åpne data, etterfulgt av workshop i datahåndteringsplaner.
Program for Open Access-uka 2019.

Sit med kursrekke på Øya

Nytt dette semesteret er blant annet samarbeidet om en egen kursrekke fra Sit for studenter på Øya. Sit holder kurs i tidsplanlegging, stressmestring og eksamensmestring. Disse kursene er det påmelding til.

Kom i skriveform til eksamen

Tidligere år har vi samarbeidet med fakultet og institutter her på Øya om Skrivekveld, med fokus på akademisk skriving, referanser, kildekritikk med mer. I høst tester vi ut en litt ny variant, hvor vi strekker tilbudet over flere dager, 28. oktober – 1. november. Arrangementet har vi kalt Eksamensfeber – 5 dager med foredrag, workshops og skrivehjelp! Mer informasjon kommer her på fagsida.

Oversikt over arrangement ved Bibliotek for medisin og helse høsten 2019.

Se forøvrig vårt kurstilbud for studenter og ansatte ved NTNU og St.Olavs hospital.