UBrss

Ny læringsplattform for medisin og helse

Velkommen til ClinicalKey Student, vår nye læringsplattform for medisin og helse! ClinicalKey inneholder over 250 populære lærebøker, 850 videoer, 85 000 bilder og 1500 kliniske oppsummeringer fra forlaget Elseviers portefølje.

Få tilgang
Tilgang til ClinicalKey krever at man oppretter en personlig bruker og logger seg på den nye plattformen (også hvis du kun skal lese i bøkene). Du må være tilkoblet NTNU-nettet når personlig bruker opprettes, men senere får du tilgang til ressursene gjennom pålogging, uavhengig av hvilket nett du sitter på.

Søk på tema eller medietype
Plattformen har et felles søkegrensesnitt som gjør det mulig å søke i alle ressursene samtidig for deretter å avgrense søket på fag/tema eller medietype. Det er også mulig å bla i bokhylle, bilde- eller videosamlingen. Bøkene er tilgjengelig via Oria, men tilgang krever pålogging.

Skjermdump som viser startside på Clinical Key Medical Education, med blant annet muligheter til å bla i bøker, bildearkiv og videoarkiv.

Læringsmodul for studenter og faglærere
ClinicalKey har en egen læringsmodul (Study Tools) som gir deg mulighet til å lage bokmerker, merke tekst, legge på notater, lage presentasjoner o.l. Du kan dele disse med andre studenter som benytter plattformen. Studenter og faglærer kan også opprette oppgaver som kan deles med andre.

Skjermdump som viser Study Tools modulen i Clinical Key Medical Education på mobil.

Last ned appen
Du kan laste ned appen ‘Study Tools ClinicalKey MedEd’ gratis fra Apple og Android sine app stores. Da kan du lese, lage notater og jobbe offline i Study tools på din mobiltelefon eller nettbrett.

Mer informasjon og veiledninger for ClinicalKey Student på Fagsiden for medisin og helse.

Har du spørsmål? Ta kontakt på post@bmh.ntnu.no

Av Jan Ove Rein

Førstebibliotekar ved bibliotek for medisin og helse med fagansvar for medisin.

2 svar til “Ny læringsplattform for medisin og helse”