Akademisk skriving Forskning Studier

Øya: Skrivepress i biblioteket

Strever du med å skrive? Er kontoret fullt av epost, besøk og uforutsette arbeidsoppgaver? Da kan Skrivepress være noe for deg!

Skrivepress er strukturert skrivetid sammen med andre. Bibliotek for medisin og helse inviterer masterstudenter og stipendiater ved Fakultet for medisin- og helsevitenskap til faste skriveøkter dette semesteret, basert på konseptet Shut Up and Write. Ta med deg det du trenger for å jobbe videre med oppgaven, artikkelen, søknaden, avhandlingen, rapporten eller hva enn du jobber med.

Hvordan fungerer det?

Vi jobber alle hver for oss i 45 minutter i stillhet, før en alarm signaliserer pause. Etter 15 minutters pause går vi løs på en 45-minuttersøkt med skriving.

Skrivepress har noen få, men strenge regler. Under skriveøktene er det ikke lov til å snakke, gå omkring, være på mobilen eller sosiale medier. (I pausen er alt dette lov.) Det er også greit å spise stille mat og høre på musikk i ørepropper mens vi skriver. Du kan være med på én eller begge øktene men kan bare gå ut eller inn av rommet i pausene, ikke under øktene.

Skrivepress alternerer mellom mandager 9.15-11.00 og onsdager 13.15.-15.00.

KS21, 2. etg i Kunnskapssenteret

Dato og tidspunkt

Onsdag 26. sept kl 13.15-15.00

Mandag 8.okt kl 9.15-11.00

Onsdag 24. okt kl 13.15-15.00

Mandag 5. nov kl 9.15-11.00

Onsdag 21. nov kl 13.15-15.00

Mandag 3. des kl 9.15-11.00

Ingen påmelding. Ta med egen laptop.

Bibliotek for medisin og helse serverer te og kaffe.

Velkommen!