Studier Sykepleie UBrss

STEG er en ny nettressurs for deg som er sykepleierstudent ved NTNU og som skal skrive bacheloroppgave. Ressursen er tilgjengelig i Blackboard, via emnerommet for bacheloroppgaven.

Her finner du eksempler på typiske problemstillinger for oppgaven. Under hvert eksempel viser vi deg hvordan du utarbeider PICO-skjema, finner gode søkeord, velger aktuelle databaser og lager søketabell. Korte videosnutter demonstrerer søk i databasene. Eksemplene følger samme struktur, men viser ulike måter å gjennomføre søkeprosessen på. I hvert eksempel er det lenker til mer informasjon, både innad i STEG og til mer generelle ressurser, som f.eks. Oppgaveskriving på Innsida. Problemstillingene er inspirert av forslag fra faglærere og fra bacheloroppgaver fra tidligere år.

Under Kunngjøringer i emnerommet for bacheloroppgaven finner du informasjon om hva du må gjøre første gang du skal bruke STEG.

Sist, men ikke minst: STEG kan også brukes for andre utdanninger. Ta kontakt med biblioteket om du ønsker tilgang til STEG i andre emner enn bacheloroppgaven i sykepleie.

Ett svar til “Er du sykepleierstudent og skal skrive bacheloroppgave? Da har biblioteket et nytt tilbud til deg!”