Arrangement Bibliotek for medisin og helse EndNote Kurs Litteratursøk Referansehåndtering Studier UBrss

Skrivekveld på biblioteket 1. mars

Er det vanskelig å komme i gang med skrivinga? Trenger du litt hjelp med å forstå oppgaveteksten eller finne gode kilder? Eller kanskje du bare har lyst på en skikkelig arbeidsøkt, og få tilbakemeldinger fra læringsassistenter og fagpersoner?
Da bør du komme på Skrivekveld 1. mars på biblioteket fra kl. 15.30 til 19.00.

Skrivekveld banner

Dette er tredje gang biblioteket arrangerer Skrivekveld for studenter ved Fakultet for medisin og helsevitenskap. Tidligere arrangement har vært godt besøkt, og studentene har stått i kø for å sikre seg plasser på workshopene. Individuell veiledning av fagpersoner og læringsassistenter på egne tekster og oppgaver, og hjelp til tekniske spørsmål er også en del av programmet.

Skrivekvelden innledes av Menno Witters populære masterforelesning på Øya Helsehus kl 13:30, før turen går til Kunnskapssenteret med workshops og veiledning i biblioteket og seminarrom. Kvelden er for alle studenter ved fakultetet uansett nivå, som et ekstra tilbud for økt trivsel og forbedring av læringsmiljøet.

Arrangementet er et samarbeid mellom Bibliotek for medisin og helse, Fakultet for medisin og helsevitenskap representert ved studiekonsulent Marit Barstad og SOMA. Gjennom kvelden bidrar også Pia Farstad Eriksen fra SEKOM, Eli Skaug Rønning fra Institutt fra samfunnsøkonomi, Studentservice, Orakeltjenesten og flere studiekonsultenter fra fakultetet.

Oppdatert informasjon om kveldens program finner du på facebookeventen.

Studentene kan i år melde seg på følgende workshops:

• Litteratursøk og siteringsskikk
  • Hvordan unngå skrivesperre? Tips i skriveprosessen
  • Lesbarhet – Hvordan skape flyt og sammenheng i teksten
  • Studieteknikk og motivasjon
  • EndNote og Zotero – referansehåndtering

Og få hjelp fra fire Hjelpestasjoner hele kvelden:

• Litteratursøk
  • Kildebrukbar
  • TechSupport
  • Språktips
Velkommen til Skrivekvelden 1. mars!

Veiledning på Skrivekveld

Av Idun Knutsdatter Østerdal

Spesialbibliotekar ved Bibliotek for medisin og helse. Jeg jobber med fysisk bibliotekplanlegging og forvaltning av areal, kommunikasjon, arrangement og markedsføring. Jeg har også ansvar knyttet til drift og utvikling av skrankefunksjon.