Bibliotek for medisin og helse Fagsiden Nettside UBrss

Endringer på Fagside for medisin og helse

Vi har gjort større endringer i menyen på denne fagsiden, basert på brukerstatistikk og tilbakemeldinger. Nytt av semesteret er felles databaseliste for medisin- og helsefag, og engelsk versjon av nettsida.

Databaser

Databaser for medisin og helsefag er nå slått sammen og lokalisert under fanen «Finn litteratur» (se under). Tidligere hadde vi en egen inngang til fagressurser for utvalgte fag i toppmenyen, inkludert lister over anbefalte databaser og nettressurser. Fagområder endrer seg imidlertid stadig, og vi så det var stor overlapp mellom de ulike fagene.

Ny meny på nettsiden skjermdump

Engelske sider

Den andre store endringen er at vi endelig skal få parallelle sider på norsk og engelsk. Dette vet vi det er mange som har gledet seg til! Nå er det mulig å bruke flagg-ikonet øverst til høyre i menyen for å navigere mellom norske og engelske sider. Vi etterstreber å ha så lik informasjon som mulig på norsk og engelsk, selv om enkelte ressurser kun finnes på norsk.

For studenter

Vi har også foretatt en opprydning i sider som er lite brukt, blant annet under den tidligere fanen «For studenter». Vi så at studenter og forskere var interessert i mange av de samme ressursene. De viktigste ressursene herfra ligger derfor under fanene «Finn litteratur», «Anatomi & video», og «Skrive & publisere».

Ta kontakt på 72 57 66 80 eller post@bmh.ntnu.no om du har spørsmål knyttet til endringene, eller innspill til videre utvikling av fagsiden!