Forskning Medisin Studier UBedu UBrss

News from the Biomedical & Life Sciences Collection

HSTalks Online LecturesBiomedical & Life Sciences Collection er supplert med flere nye foredrag i serien ‘Obesity: science, medicine and society’. Databasen har også fått nye nettsider med en mer oversiktlig inngang til samlingene og med bedre søkefunksjon.

Henry Stewart Talks Biomedical & Life Sciences Collection er en samling med mer enn 1500 forelesninger («talks») med tema innen bl.a. biomedisin.  Forelesningene er beregnet for både studenter, forelesere og forskere.

Et nytt tilbud til forelesere er at de kan sende inn studieplan og få et skreddersydd forslag til relevante forelesninger. Det er også enkelt å inkludere hele forelesninger i egne undervisningsopplegg med en enkel klipp-og-lim-funksjon, som i dette eksempelet:

What is obesity – definition
Dr. Andrew Walley – Institute of Medical & Biomedical Education (IMBE), St. George’s University of London, UK

Flere nye foredrag i ‘Obesity: science, medicine and society

In English:

Biomedical & Life Sciences Collection have recently been supplemented with several new talks in the series ‘Obesity: science, medicine and society’. The database has also had a digital make-over, with new web pages and better design for accessing the collections.

Henry Stewart Talks Biomedical & Life Sciences Collection is a collection of more than 1500 lectures, or talks, on biomedicine. These talks are made for students, lecturers and researchers.

You can now send them your syllabi, and they will make content suggestions for your subject/classes. This is a new service they offer. You may also easily include whole lectures in your own courses by cutting and pasting, as in this example:

What is obesity – definition

More new talks in the ‘Obesity: science, medicine and society’:

Av Karen Johanne Buset

Leder for Seksjon for medisin ved NTNU Universitetsbiblioteket