E-tidsskrifter Forskning Kulturkunnskap Lingvistikk Litteraturvitenskap Open Access UBrss

Nye Open Access-tidsskrifter i OLH

Open Access-plattformen Open Library of Humanities (OLH) vil i den kommende tiden utvides med en rekke nye fagfellevurderte tidsskrifter, deriblant de følgende titlene:

Architectural Histories
Digital Studies/Le champ numérique (DSCN)
Digital Medievalist
The International Journal of Welsh Writing in English
Journal of Embodied Research
Marvell Studies

Du finner tidsskriftene som allerede er tilgjengelige i OLH her.

Logo OLH

OLH publiserer artikler innen humaniora og samfunnsvitenskap, med et spesielt fokus på tverrfaglig forskning. Prosjektet finansieres av Andrew W. Mellon Foundation og av støtte fra akademiske biblioteker, deriblant NTNU Universitetsbiblioteket. Dette gjør det mulig for plattformen å publisere åpent tilgjengelig uten forfatterbetaling (såkalt Article-Processing Charges).

Av

Marius Warholm Haugen er førstebibliotekar og fagansvarlig for litteraturvitenskapelige og kulturhistoriske fag ved NTNU Universitetsbiblioteket.