Arkeolog, sosialantropologi

Kurs for Arkeologi studieprogram og emner

Kulturminnestudenter jobber foran pc'er

Gunnerusbiblioteket er et fagbibliotek med bøker som dekker følgende temaer:

• Arkeologi
  • Museologi
  • Kulturhistorie
  • Antropologi
  • Digital Humaniora
  • Lokalhistorie

Alexandra Angeletaki vår fagreferent som er utdannet arkeolog fra UiOjobber med kurs tilpasset studieprogram eller emner og veiledning i:

• Akademisk skriving
  • Litteratursøk( både trykt og digitale)
  • referansebruk og kildehenvisning
  • bruk av verktøy for referansehåndtering

Åpne kurs

Biblioteket tilbyr også åpne kurs hvor ansatte og studenter kan melde seg på etter eget ønske. Vi tilbyr blant annet kurs i

• litteratursøk
  • bruk av bibliotekets ressurser
  • referanseverktøy som f.eks. EndNote
  • bruk av 3D-printer
  • NTNU open

melde deg på her

Skreddersydde kurs

Ønsker du bedre kunnskap om informasjonssøking, referansehåndtering eller lignende i en travel hverdag?

Vi tilbyr også skreddersydde kurs til grupper av studenter og ansatte. Kursene kan holdes i våre lokaler eller vi kan komme til dere.

Kontakt biblioteket for tilbud og detaljer: alexandra.angeletaki@ntnu.no

Nettressurser #

Lær om litteratursøk og databaser i disse nyttige veiledningsvideoene:

Veiledning ved biblioteket

En av hovedtjenestene ved biblioteket er å tilby veiledning til studenter og ansatte, tilpasset den enkeltes behov.

Ta kontakt med ditt bibliotek for å avtale veiledning. Send oss en e-post og fortell hva du trenger hjelp til.

Alexandra Angeletaki is a classical archaeologist and has worked as a lecturer in archeology at NTNU since2001. For the last few years she has been involved in innovative dissemination DH projects and has worked with Museology and Digital Learning at NTNU University Library.
She is also responsible for library seminars and academic writing support for students in Kalvskinnet Campus.

Av Alexandra Angeletaki