Arkeolog, sosialantropologi

Ny semester

Nå er studentene på Kalvskinnet kampus i gang igjen med et nytt semester i arkeologi. Det er mye som er nytt og du har kanskje mange spørsmål angående pensum og faget.

På Gunnerusbiblioteket, som på alle universitetsbibliotek, har vi en person som kan hjelpe deg med faget, både når det gjelder innhold og formalia. Kom innom og snakk med oss, vi er der for å hjelpe deg.

I løpet av semesteret har vi bibliotekseminarer for studentene som sikter på å hjelpe deg til å finne veien i faget. Via Oria har man tilgang til både bøker og tidskrifter i papir og i elektronisk form. Vær obs at det er en del pensumbøker som er tilgjengelig i sin helhet å lese som for eksempel «Fra ting til Tekst» av Bjornar Olsen eller «Archaeology» av Gamble C eller artikler fra Spor.

Ha en fin semesterstart

Alexandra Angeletaki, fagansvarlig for Arkeologi

Alexandra Angeletaki is a classical archaeologist and has worked as a lecturer in archeology at NTNU since2001. For the last few years she has been involved in innovative dissemination DH projects and has worked with Museology and Digital Learning at NTNU University Library.
She is also responsible for library seminars and academic writing support for students in Kalvskinnet Campus.

Av Alexandra Angeletaki