Arkeolog, sosialantropologi

Sliter du med å finne faglige artikler?

Noe praktiske tips fra Gunnerusbiblioteket:

Noen av de viktigste tilbudene vi har for deg som student ved arkeologistudiet eller som ansatt ved NTNU/Vitenskapsmuseet innen fagområdet arkeologi er tilgang til mange bøker, e-bøker tidskrifter og e-resurser. Hvis du synes noe er uklart eller vanskelig, så spør oss som jobber her – Det er derfor vi er her!

Lukket samling

Mestparten av bøkene våre har vi i lukkede magasiner. Disse henter vi fram. Finn fram tittelen i søkedatabasen vår (ORIA), og bestill.

Tre korte informasjons-videoer om hvordan du bruker Oria, tips når du velger ut artikler, samt kildekritikk av artikler.

Spesialsamlingen

Materiale fra før 1850 har spesialsamlingen ansvaret for. Dette materialet lånes ikke ut, men kan benyttes på spesialsamlingens lesesal. Materiale fra 1850 til 1900 lånes heller ikke ut, men kan benyttes i skrankeområdet. Spesialsamlingen har også ansvar for manuskripter, bilder, kart, privatarkiver, viser, noter og annet gammelt og verdifullt materiale. Ved interesse, ta kontakt med skranken, eller på e-post: spesialsamlingene@ub.ntnu.no

Andre: Mastersoppgaver og Phd oppgaver

fra Humanistisk Fakultetet

Cristin

Hjelp for Phd studenter

To korte kurs om EndNote:

Alexandra Angeletaki is a classical archaeologist and has worked as a lecturer in archeology at NTNU since2001. For the last few years she has been involved in innovative dissemination DH projects and has worked with Museology and Digital Learning at NTNU University Library.
She is also responsible for library seminars and academic writing support for students in Kalvskinnet Campus.

Av Alexandra Angeletaki