Arkeolog, sosialantropologi UBedu UBrss

Endringer i klarering av kompendier og bruk av bokutdrag / Changes regarding digital compendia and use of excerpts from books

Kopiert fra innsida

• 11.jan.2017 15:22

Alle bokutdrag som deles ut som kopi eller formidles digitalt til studenter i et emne skal klareres mot Kopinor for bruk. Dette inngår i gjeldende Kopinor-avtale.

• Bokhylle
    Bøker, bokhylle, åpen samling, Gunnerusbiblioteket, NTNU Universitetsbiblioteket, NTNU University Library

Alle bokutdrag (uavhengig av antall) som deles i et emne skal klareres mot Kopinor for bruk. Dette gjelder både papir og digitalt

• Tidsskriftartikler trenger ikke klarering

Produksjon

• Alle ansatte ved NTNU skal klarere og produsere kompendier og bokutdrag digitalt gjennom NTNU Grafisk senter.
  • Det kan hentes utdrag fra bøker på opptil 15% av sidetallet.
  • Mer enn 15% kan medføre lengre tid for klarering, høyere kostnader og mulig avslag.

Digital deling

• Digitale kompendier og bokutdrag legges som før i emnerommet hvor kun de emnepåmeldte studentene har tilgang.
  • Ikke slett filene etter endt semester. Disse kan nå bli liggende for å sikre tilgang for de samme studentene ved evt. fornyet eksamen
  • Gjenbruk ved nytt semester og nye studenter krever ny klarering.

Mer informasjon om produksjon av kompendier og utlevering bokutdrag finner du her.

Ved spørsmål ta kontakt med Harald Bøhn.

English

All book excerpts that are handed out to students or shared digitally must be registered with Kopinor (via NTNU Grafisk Senter). That is the current Kopinor agreement.

• All book excerpts (even if it’s only one) handed out or shared digitally must be registered with Kopinor
  • Journal articles do not need to be registered.

Production

• All compendia and book excerpts must be registered via NTNU Grafisk Senter.
  • NTNU Grafisk Senter will produce the digital compendia for all employees at NTNU.
  • Limit book excerpts to max. 15% of the total page number of the source book.
  • Excerpts over 15% can result in prolonged processing time, higher costs or refusal.

Digital publishing

• Digital compendia or book excerpts may be published in the subject room for the eLS, with access for students enrolled in the subject.
  • Do not deleted these filesat the end of term.This allows for continued access for students enrolled in the subject who may need to re-take the exam.
  • If compendia or book excerpts are to be used for a later term with new students, it must be registered again with NTNU Grafisk Senter.

For more information see checklist for making a compendium.

If you have questions, contact Harald Bøhn.

Alexandra Angeletaki is a classical archaeologist and has worked as a lecturer in archeology at NTNU since2001. For the last few years she has been involved in innovative dissemination DH projects and has worked with Museology and Digital Learning at NTNU University Library.
She is also responsible for library seminars and academic writing support for students in Kalvskinnet Campus.

Av Alexandra Angeletaki