Ukategorisert

ØK-nytt uke 21

God lørdag og god pinse! Denne uken startet Gunnar, Anne Katharine og jeg i Oslo, i møte med UHR-ØA (Universitets- og Høgskolerådet, Økonomi og administrasjon). Dette er et organ som vedtar rammeplaner for BØA-utdanningene og mye annet innen UH-sektoren. Det er en person fra hver av institusjonene som har økadm-utdanning. OsloMet og Høgskolen i Kristiania var vertsinstitusjoner. Denne gangen hadde vi besøk av Ron Tuninga, som er leder for AACSB sitt kontor for Europa, Afrika og Midt-østen. Han holdt et engasjerende innlegg om «Business Schools in the future». Her er hele gjengen samlet:

Vi er i gang med allmøter på alle instituttene og fagseksjoner. I går fredag hadde vi dialog- og allmøte hos HHS. Over pinse er det EiT som står for tur. HHS hadde også masteravslutning for MØA, MRR og MLT denne uken, nærmere bestemt på torsdag. Det var festtale ved Ingvild Farstad i Viking Venture, ærespris, og diplomutdeling:

I går var det et flott oppslag i Adresseavisen, om studentene Andrea og Jørgen som har søkt på «Trondheims mest populære utdanning, Indøk:

nhttps://www.adressa.no/nyheter/trondheim/i/dwPJ91/andrea-maa-ha-toppkarakterer-for-aa-komme-inn-paa-det-populaere-studiet

Ellers var gårsdagen Anja Vogt sin siste dag i Fakultetsadministrasjonen. Hun går over til en ny og spennende jobb i SINTEF! Men vi har allerede en ny person på plass: Astrid Aasum, som startet denne uken og overlappet med Anja. Velkommen til oss, Astrid!

Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig god pinse!

Monica