Ukategorisert

ØK-nytt uke 19

Hei, og god lørdag! En flott nyhet siden sist er innenfor innovasjonsfeltet. Verena Hagspiel på IØT og hennes team mottok denne uken 1 MNOK fra NTNU Discoverys hovedprosjekt for å jobbe videre med kommersialisering av et økonomianalyseprodukt utviklet i prosjektet BRU21. Gratulerer så mye til Verena og fagmiljøet!!

Tirsdag var jeg i Ålesund og deltok på et allmøte på IIF. Nyheten som fikk mest oppmerksomhet var at instituttleder Hans Solli-Sæther har bedt om avløsning og ønsker å gå tilbake til vitenskapelig stilling fra 01.08.2023. Jeg har oppnevnt førsteamanuensis Mark Pasquine som ny fungerende instituttleder fra samme dato, og så skal stillingen lyses ut på ordinær måte etterhvert. Det blir også litt endringer av studieprogramledere; Kjersti Kjos Longva blir studieprogramleder for MIL, og André Schlingloff for BØA. Resten av posisjonene må vi komme tilbake til.

Søknad om nytt masterprogram På samme allmøte ble det opplyst om at IIF per 5. mai har sendt søknad om nytt masterprogram: «Master of Management in Innovation and Sustainable Business Development». Søknad er oversendt til fakultetet for behandling og tentativ oppstart vil være august 2024.

Vi hadde vårt siste (i denne omgang) Campusklyngebrukergruppe i går fredag. Vi fikk presentert tegninger, som hadde 40 prosent enekontor, en flott utforming, park utenfor, og generelt flotte løsninger. Vi ble rett og slett svært positivt overrasket over hvor bra det var, og går oppløftet inn i helgen. Vi kommer tilbake med nærmere info, blant annet allmøte på IØT om ikke lenge.

God helg til alle!