Ukategorisert

ØK-nytt uke 15

Det viktigste som har skjedd denne uken er at de to siste instituttlederne er på plass! På IIF fortsetter Hans Solli-Sæther i en ny periode, noe som er svært godt nytt for NTNU, ØK og IIF! På HHS får vi en ny instituttleder som kommer utenfra NTNU. Hun heter Thale Kvernberg Andersen, kommer fra en stilling som forskningsleder i SINTEF, og har organisasjon og ledelse som fagområde. Velkommen til begge to, dette er jeg svært glad for å ha fått på plass i tillegg til Marielle og Anne på IØT og ISØ, som var på plass allerede før påske.

Andre nyheter er at Egil Matsen blir ny leder i koronakommisjonen, som skal fortsette arbeidet med å granske Norges håndtering av koronapandemien. Kommisjonen la torsdag fram sin første rapport. Det er tidligere helsetopp Stener Kvinnsland som har ledet kommisjonen, men han slutter nå av personlige årsaker, opplyser regjeringen. Daglig leder og professor II på ISØ, Egil Matsen overtar som ny leder av kommisjonen etter å ha vært medlem siden starten.

På tirsdag skal bygningsrådet i Trondheim ta stilling til ulike alternativer i forkant av reguleringsarbeidet i ny campus. Det er alternativer i Høgskolebakken bak Samfundet, og forbindelse mellom Gløshaugen og Hesthagen i vestskråningen. Særlig det siste er viktig for oss!

Her er bilder fra sist ukes disputas for Irmelin Helgesen:

Eksterne komitemedlemmer digital, fra venstre veileder Anders, disputasleder Anne, ny-disputert Irmelin og administrator Ragnar. Gratulerer så mye!

Da håper jeg alle får en fin helg!

Monica