Ukategorisert

ØK-nytt uke 3

Tirsdag denne uken åpnet gangbroa på Campus Ålesund mellom Kompasset, der vi sitter, og Ankeret, hovedbygget. Det blir veldig bra, og er svært etterlengtet blant ansatte og studenter. Nå kan man bevege seg mellom bygg uten å bli angrepet av Frank eller andre værfenomener! Se video her: https://www.youtube.com/watch?v=9fYc7xzQSgM&feature=youtu.be

Onsdag var det minnestund for Marie Myrset Skinnemoen, studenten ved HHS som forulykket på vei hjem til juleferie i desember. Minnestunden ble digital, men vi som bidro var i Auditorium 1. Omkring 30 studievenner av Marie deltok i lystenning, og 50 deltok digitalt, deriblant nærmeste familie. Jeg sa noen ord på vegne av NTNU, og studentprest Camilla Winsnes holdt en veldig fin tale. Vi hadde musikere fra musikklinja ved NTNU. Det ble en veldig fin og verdig seremoni. Takk til staben på HHS som har organisert dette, ikke minst Kathrine som har sin siste arbeidsdag hos oss i dag. Takk for innsatsen, Kathrine!

I dag har vi en ny heldigital disputas. Denne gangen er det fra ISØ, og kandidaten heter Mia Marie Wallgren Sohlman. Tittel på avhandlingen er: «Supply and demand in the market for higher education.
Labor market signals, admissions probabilities and funding incentives»
. Komitémedlemmer er Associate Professor Gill Wyness, University College London, Professor Kjell Erik Lommerud, Universitetet i Bergen og administrator Hildegunn E. Stokke fra ISØ. Veiledere har vært Jan Morten Dyrstad og Bjarne Strøm. Lykke til, både kandidat og veiledere! Her er et digitalt innblikk i begivenheten:

NTNUs styre hadde ellers møte onsdag, og jeg og seks andre dekaner ble ansatt for en ny fireårsperiode, frem til 31. juli 2025. Jeg gleder meg stort til å få lov til å fortsette å utvikle fakultetet sammen med dere!

Da håper jeg alle får en riktig fin helg!

Monica