Ukategorisert

ØK-nytt uke 49

Hei alle! I dag fikk vi en svært trist melding, som er i ferd med å nå de fleste nasjonale mediekanaler i skrivende øyeblikk. Slike meldinger er av aller tristeste slag.

I formiddag fikk jeg beskjed om at en av våre studenter på tragisk vis har omkommet i en trafikkulykke på vei hjem til juleferie i Lier. Det var fire personer i bilen, de tre andre henholdsvis kritisk, hardt og moderat skadd. Ulykken skjedde på riksvei 3 i Storelvdal i går ettermiddag. Bilen de satt i fikk sleng på glatt føre, og kolliderte med motgående vogntog.

Navnet til studenten som omkom er Marie Myrset Skinnemoen. Hun gikk første året på bachelor i økonomi og administrasjon på NTNU Handelshøyskolen.

Å miste en student er noe av de verste vi kan oppleve. Det berører oss alle, både ansatte, studenter og hele NTNU. Våre tanker går til de aller nærmeste som har mistet et familiemedlem.

Vi har varslet studentene og studenttillitsvalgte, og formidlet kontaktinfo til studentprest og rådgiver i Studentsamskipnaden. Arve har varslet ansatte på NTNU Handelshøyskolen. Vi vil i samarbeid med begravelsesbyrå opprette en digital kondolanseprotokoll, og vil komme tilbake til en minneseremoni etter nyttår.

Vi lyser fred over Maries minne.

Monica

Ett svar til “ØK-nytt uke 49”