Ukategorisert

ØK-nytt uke 36

Hei og god fredag! Jeg starter med et tilbakeblikk til forrige fredag. Da hadde vi en disputas på fakultetet, med Ann Elida Eide fra IØT! Tittelen på avhandlingen hennes var: “The role of managers in international small business”. Hun har vært tilknyttet fagruppen for Strategi og forretningsutvikling, og har hatt Arild Aspelund som hovedveileder. Biveiledere har vært Øystein Moen og Tage Koed Madsen.

Komiteen til å bedømme avhandlingen har vært: Professor Leo-Paul Dana, Montpellier Business School, Frankrike, Førsteamanuensis Jorunn Grande, Nord Universitet og Professor Lise Aaboen fra IØT. Tittel på prøveforelesningen: “Strategic sustainability efforts and internationalization of Norwegian SMEs: opportunities and barriers”. Gratulerer så mye med vel overstått! Her ser vi kandidat, veiledere og komite etter at alt er overstått:

Ann Elida i midten, omkranset av komite og veiledere

I går deltok jeg i en stor begivenhet! Eksperter i team flyttet inn i sine nyoppussede lokaler i 3. etasje Oppredningen, midt på Gløshaugen. Vi startet med Korona-sikker mingling i 1. etajse, der det om ikke lenge skal bli en kaffebar eller noe lignende:

Etter å ha blitt ønsket velkommen med alkoholfrie bobler beveget vi oss opp til 3. etasje, der jeg fikk den store ære å klippe snoren for å innvie lokalene:

Snorklippende og veldig blid dekan

Så fikk vi entre lokalene og se oss rundt, og det har virkelig blitt flott. Lokalene er også svært godt tilpasset den virksomheten EiT driver, med steder for gruppediskusjoner, plass til alt materiell som brukes, og svært koselig innredet med farger og planter og møbler. Men som man ser av bildet under, litt få bilder på veggene foreløpig. Så både instituttleder Marielle og jeg overleverte gaver i form av bilder, som vi gleder oss til å komme og inspisere plasseringen av 🙂

Fra venstre prosjektleder og til vanlig administrativ koordinator Tina, meg, instituttleder Marielle og EIT-leder Bjørn.

Ellers denne uken fikk jeg frisket opp mine noe rustne ferdigheter som foreleser, da jeg var gjesteforeleser i emnet til Ola Edvin Vie på IØT. Det er et emne som heter «Ledelse av frivillige virksomheter», som er et tilbud til studenter som leder en organisasjon, enten linjeforening, idrett, kultur, Studentersamfundet eller en politisk organisasjon. En fantastisk fin og aktiv gjeng av studenter som var glad i å diskutere!

Med det håper jeg dere alle får en flott helg om ikke lenge!

Monica