Ukategorisert

ØK-nytt uke 47

Hei og god fredag! Denne uken har vi hatt et svært vellykket seminar med ansatte i Fakultetsadministrasjonen, der vi har diskutert hva vi kan bidra med for å nå de strategiske målene for fakultetet. Det var veldig nyttig og hyggelig, og godt lagt til rette av Rannveig, Gunnar og ikke minst Nina! Jeg har også vært på en artig boklansering, som presenterte ikke en biografi, men intet mindre enn en «kybografi» av Kybernetikkens stamfar i Norge og NTNU, Jens Glad Balchen, som var litt av en karakter. Jeg er i gang med å lese boken, som er svært fornøyelig og interessant! Han forsøkte å benytte kybernetikk til å styre industri og havromoperasjoner, men også makroøkonomi, politikk og fiskens ferd i havet!

i dag ble NTNUs kandidatundersøkelse presentert, og er kort omtalt her: https://www.universitetsavisa.no/student/2019/11/22/Ni-av-ti-NTNUere-i-jobb-seks-m%C3%A5neder-etter-endte-studier-20443659.ece. I undersøkelsen ligger en del interessant materiell om alle studieprogram, arbeidsrelevans og mye annet.

Det pågår i skrivende stund en disputas, den første fra Engage, nemlig Torgeir Aadland! Hvis noen av dere som er tilstede kan sende meg oppsummeringer og bilder skal jeg skrive mer om det til neste uke! I skrivende stund er det for tidlig å konkludere.

Neste uke kommer to viktige rapporter. Prorektor Toril Hernes skal presentere rapporten om kunnskapsgrunnlaget for innovasjon for statsråden, og denne rapporten er skrevet av våre fagfolk: Aris Kaloudis, Roger Sørheim, Øivind Strand og Arild Aspelund, med bidrag fra flere gode krefter etter som jeg forstår. Gleder meg til å lese den endelige rapporten! Vi får også på høring den etterlengtede rapporten om Innovasjonssenter, den får vi tilgang til på mandag. Det blir bra!

Tirsdag skal vi avvikle den utrolig vikrige BØA-dagen, der alle som jobber med bachelorprogram i økonomi og administrasjon skal møtes og faglig integrere oss!

Det var det jeg hadde denne uken, ha en god helg når den tid kommer!

Monica