Ukategorisert

ØK-nytt uke 19

Denne uken har vi fått presentert en rapport fra konsulentfirmaet EY (tidligere Ernst & Young) om mulig forbedringspotensial for NTNU i årene fremover, gitt at staten fortsetter å kutte i årlige bevilgninger på 5 prosent hvert år. Hvordan skal vi klare å bli mer effektive og jobbe smartere i fremtiden? Rapporten og en forklaring ligger på Innsida. Gå gjerne inn og ta en titt, dette blir viktige diskusjoner for oss alle de nærmeste årene.

På mandag hadde vi en disputas som jeg fikk æren av å lede, med Sigurd Vildåsen fra IØT. Sigurd har studert i Trondheim, har hatt et opphold i Ålesund og har begynt å jobbe på SINTEF på Raufoss, og har en bistilling hos oss på Gjøvik i tillegg. Dette gikk riktig så bra, gratulerer både til kandidat og til veileder Annik!

HHS har hatt et seminar denne uken ved Edinburgh Business School, en institusjon som forøvrig er trippel-akkreditert. Rapporter derfra tyder på at seminaret har vært særdeles vellykket. Jeg bringer dere herved et bilde fra Skottland, angivelig av tre fantastiske samfunnsøkonomer. Adam er samfunnsøkonomen i midten!

Neste uke skal jeg til Ålesund mandag, i et møte med næringsministeren i topplederforum for digitalisering i industri. Jeg rekker nok å stikke innom IIF også når jeg er i strøket! Og onsdag har vi et svært viktig seminar i Trondheim om akkreditering, og jeg håper intereresserte stiller opp slik at vi alle får undersøkt nærmere på hvilken måte dette er relevant og interessant for oss.

Da vil jeg ønske alle en god helg! Som nyvalgt styreleder i Trondheim Jazzfestival skal jeg kose meg med musikk i tre dager til ende nå 🙂

Ett svar til “ØK-nytt uke 19”

Takk for hyggelig hilsen! Dette ble en intenst og svært givende dag. Jeg ser fram til samarbeidet videre på tvers av fakultetets institutt 🙂