Ukategorisert

ØK-nytt uke 32

Hei, og vel overstått sommer til alle, og fortsatt god ferie til de som er i den heldige situasjonen fortsatt :-). Jeg har hatt en god og avslappende, men aktiv sommer i Trondheim, og fantastisk flott vær. Vi startet opp så vidt denne uken med dekanmøte, og med litt planlegging fremover. Veldig mye har ikke skjedd, bortsett fra at vi har fått en ny prosjektøkonom som startet 7. august: Magnus Domben. Velkommen til oss, vi er glad og lettet for å ha flere prosjektøkonomer med oss videre!

Det er neste uke det hele braker løs med oppstart av studieår og immatrikulering av nye studenter. Opptaket vårt har gått bra, det har stort sett vært økning på de fleste studiene. Indøk-studiet var også i år blant de 10 vanskeligste å komme inn på nasjonalt, det helt nye Master i regnskap og revisjon hadde mer enn 5 søkere per plass, og det generelt veldig bra alle steder.

Til uken er det immatrikulering i Trondheim tirsdag, og det er prodekan Ann-Charlott som går i prosesjon for meg, jeg er utskremt til Arendal for å delta i en debatt sammen med BI-rektor, LO, NHO og to stortingspolitikere om hvilken plass den norske modellen har i våre utdanninger. Ann-Charlott holder tale fra fakultetet på Indøk sin seremoni, mens Jon Olaf holder tilsvarende på HHS. Tirsdag kveld reiser jeg opp til Ålesund, og deltar i oppstart der på onsdag. Jeg blir også i Ålesund torsdag, og får med meg møter med både studenter og ansatte. Jon Olaf reiser til Gjøvik og deltar i immatrikuleringen der. Dit kommer også kunnskapsministeren, så det blir stor stas.

Da er det bare å finne frem finstasen til neste uke og glede seg til å møte våre nye studenter!

Monica