Ukategorisert

ØK-nytt uke 12

Hei, og snart god påske til alle! Jeg startet uken på Gjøvik, med avdelingsmøte. Tirsdag hadde vi rektors møte med instituttlederne, der det ble fokusert på internasjonal handlingsplan og mulige tiltak for å iverksette denne, og status når det gjelder campus. Det ble også snakket om Tekna-undersøkelsen der mange ansatte er misfornøyde med endringstempo. Rektor la vekt på at vi nå skal jobbe med å realisere fusjonen, og ikke ta initiativ til en rekke nye endringer! Videre har vi gjennom uken hatt instituttledermøte, dialogmøte med prorektor for utdanning og styringsgruppemøte for vår kortsiktige samlokalisering i Rustbygget.

Samlokaliseringen går etter planen, vi har gjennomført en rekke medvirksningsmøter på alle tre berørte enheter. Takk for gode og konstruktive innspill! Vi skal forhandle en planløsning i LOSAM retter etter påske, så kan arbeidet med detaljprosjektering starte etter det. Planen er å flytte ISØ inn i bygget i løpet av 2018.

Vi fikk tilslag på et av prosjektene vi spilte inn til digitaliseringssatsningen; Digital økonomi med Asgeir Tomasgard som prosjektleder. Dette er sammen med IE-fakultetet, med oss som vertsfakultet. Vi får to stipendiatstillinger hos oss og tre hos IE.

En liten pekefinger:  Noen av dere får i disse dager epost om at dere har artikler som ikke er lastet opp som fulltekstdokumenter i CRIStin. Slik opplasting er et krav både fra eksterne aktører som Forskningsrådet og i NTNUs interne retningslinjer. Det er svært viktig at alle bidrar til at vi får dette på plass. I eposten framgår det hvordan dette skal gjøres, og hvor dere kan få hjelp. Vårt fakultetet ligger ikke særlig godt an på denne statistikken, og vi må alle bidra til å få dette i orden. Jeg har sørget for å laste inn mine egne artikler allerede 🙂

Sist uke arrangerte vi Åpen dag for elever i Trondheim, og studentene på alle de tre instituttene i Trondheim har vært kjempedyktige til å stille opp. Økonomifagene var veldig populære blant elevene! På Facebook-sidene under ligger det bilder fra begivenhetene:

Da håper jeg du får en fin påske. Selv skal jeg bruke påsken til å begynne å komme i orden i ny-rehabilitert hus! Det blir vasking og bæring og sjauing, og jeg gleder meg enormt til å sette i gang!

Monica