Ukategorisert

ØK-nytt uke 11

Nok en uke er lagt bak oss, og det nærmer seg påske. Vi begynner å nærme oss slutten på arbeidet med fakultets strategi. Etter en høringsrunde til instituttene har vi finpusset mer, og sendt på høring nå til de andre fakultetene, før vi går inn for å vedta strategien på fakultetsstyremøte den 26. april. Dette blir bra!

Vi hadde et artig debattmøte om fremtidens økonomiutdanning på onsdag, der Arve og jeg deltok. Møtet ble arrangert av Næringsforeningen og Adolf Øiens fond. Det handlet mye om behovet for digitalisering og teknologiutfordringer, noe som passer utmerket inn i forhold til vår strategi:

Det var flere innspill både fra en  student på HHS og næringslivet. Kort oppsummering av debatten slik Næringsforeningen har oppsummert det her:

Det har vært en uke i debattens tegn, kan man si. På torsdag var jeg utskremt til Studentersamfundet for å delta i debatt om campus i Trondheim, med politikere, naboer, journalister og kollegaene prorektor Anne Borg og campussjef Merete Kvidal. Oppsummert av Universitetsavisa her: http://www.universitetsavisa.no/campus/2018/03/16/Campus-blir-mye-st%C3%B8rre-enn-92-000-kvm-73005.ece#.WqvZKp6u2BQ.facebook

I går fredag var det doktorpromosjon, der vi feiret de kandidatene som disputerte i andre halvår 2017. Det var fire fra vårt fakultet denne gangen, to fra ISØ og to fra IØT. Dette er alltid hyggelig, med fantastisk flotte kunstneriske innslag fra våre egne studenter og ansatte. Hele gjengen samlet her:

Neste uke skal jeg til Gjøvik på mandag, og møte fagseksjonen. Det blir stas. Videre er det rektors møte med instituttlederne på tirsdag, og torsdag har vi dialogmøte om utdanning med prorektor Anne Borg. Så begynner det å bli påske etter hvert. Riktig god helg til dere alle!

Monica