Ukategorisert

ØK-nytt uke 9

Hei! Denne uka har jeg vært litt på farten. Vi var på strategiseminar på Meråker mandag og tirsdag, alle dekanene, rektoratet og to eksterne gjester fra Danmark, blant annet dekan på Fakultet for Samfunnsvitenskap på Syd Dansk Universitet, Nikolaj Malchow-Møller. Han hadde mange spennende erfaringer å dele med oss, i tillegg til at han hadde erfaring med akkreditering, for han har en handelshøyskole inne i fakultet sitt, sammen med juss og samfunnsfag. Vi skal snakke mer med ham om erfaringene med slike prosesser. Se ellers Gunnar Bovims videooppsummering fra strategiseminaret, sammen med meg og Nikolaj:

Onsdag og torsdag jobbet jeg videre i utvalget som ser på digital politikk for NTNU, og vi skal lage en rapport til etter påske. Jeg rakk også å delta på lunsjforedraget Kost og nytte som var ved Entreprenørskolen og Engage denne gangen.

I dag har vi fått en ny professor på fakultetet: Florentina Paraschiv på HHS fikk sitt opprykk godkjent i Tilsettingsutvalget i dag. Gratulerer så mye, Florentina!! https://www.ntnu.no/ansatte/florentina.paraschiv

I dag sto jeg opp lenge før småfuglene for å ta første fly til Oslo og videre til Ålesund. Litt mangel på søvn kompenseres glatt av følgende syn fra flyvinduet ved landing:

Ålesund med omegn er usannsynlig vakkert, ikke minst Sunnmørsalpene sett ovenfra! Og oppdraget mitt her i dag var å åpne TEFT laben, en nyvinning i forskning på digitale forretningsmodeller som vi gjør sammen med IE-fakultetets avdeling i Ålesund og med finansielle og faglig støtte fra Sparebanken Møre. Det er så spennende opplegg, ikke minst skal de integrere Eksperter i team-landsby inn som en del av denne laben. Her er viserektor Annik og meg før vi hadde rukket å sprette de fantastiske digitale kakene:

Og i oppløftet stemning her på Nord-Vestlandet ønsker jeg alle en god helg. Oddny og jeg skal straks komme oss til Vigra for fly tilbake til iskalde Trondheim.

Monica