Ukategorisert

ØK-nytt uke 5

Denne uken har det vært mange besøk fra ulike hold, og det er jo hyggelig. Mandag hadde vi besøk av en klinikksjef fra universitetssykehuset i Oslo, som vil samarbeide med oss om pasientflyt, logistikk, ledelse, lean og mye ulikt innen helse og sykehusdrift. Flere var invitert, men vi hadde med representanter fra IØT og HHS. Hvis du har forskningsinteresser i denne retning er det fint om du melder fra til meg, vi skal prøve å rigge oss til med en større satsing på dette området. I denne sektoren er forbedringsmulighetene store!

Tirsdag hadde jeg gleden av å ønske et nytt kull MTM-studenter, Master i Technology Management, som IØT arrangerer sammen med NHH. Programmet har eksistert siden 1996, og er blitt revitalisert de siste årene. 30 studenter møtte opp, og har hatt en spennende uke sammen. Vi var dessuten vertskap for dekanmøtet til NTNU denne tirsdagen. Det blir litt trangt i M43, men det går akkurat. Behovet for større møterom presser seg på!

Onsdag hadde vi prorektor for utdanning, Anne Borg på besøk på fakultetet, der vi gikk gjennom våre studieprogram, utfordringer fremover og hvordan vi skal jobbe sammen med sentralnivået for å utvikle enda bedre studietilbud.

Jeg leder en gruppe som skal utrede digital politikk for NTNU, og her skjer det mye spennende. Vi har nytt møte i utvalget neste uke.

Senere i dag skal jeg i møte med en annen utredningsgruppe, som skal se på EVU for industri, med spesielt fokus på digitalisering.

Mandag er jeg på Raufoss, da åpner næringsministeren Katapult, en ordning mange av oss har kjente for å få på plass, som ble lansert i industrimeldingen, og fikk bevilgning på statsbudsjettet i fjor. Det ble to Katapulter i første omgang, den på Raufoss er i tett samarbeid med NTNU både på Gjøvik og i Trondheim.

Da får dere ha god helg etter hvert!

Monica