Ukategorisert

ØK-nytt uke 46

God fredag!

Dekanmøte denne uken handlet mye om campus, vi er i sluttfasen med å sende inn en rapport som beskriver samfunnsnytten med campusutbygging og tilhørende samling. Mye arbeid gjenstår, og det jobbes på høygir. Campusprosjektet er også i gang med en kartlegging av behov i våre arbeidsarealer, og Rustbygget er valgt som case sammen med Akrinn, for å kartlegge hvordan og i hvilket omfang arealene brukes. De skal fortsette med å kartlegge 5-7 øvrige slike arealer på nyåret.

Onsdag hadde vi strategisamling, vår fjerde og foreløpig siste. Her gikk vi gjennom siste versjon av dokumentet som jeg sendte ut til alle sist uke, vi hadde et innlegg av prorektor for innovasjon og nyskaping Toril Hernes, og instituttlederne fortalte om sine prosesser med strategiplan på instituttene. Morten Størseth fra rektors stab var tilstede, for å koordinere mot strategisarbeidet for NTNU sentralt. Veldig fin seanse synes jeg, som ble avsluttet av vårt utmerkede studentkor «Mannskoret Klingende Mynt». Deretter dro vil til EC Dahls bryggeri i regi av LOSAM, der vi fikk foredrag om historien, omvisning, ølsmaking og middag. Øl kan være mye underlig, viste det seg!

Torsdag og i dag har fakultetsadministrasjonen et seminar på Stjørdal, der jeg deltok i går med mine forventninger til hvordan fakultetsadministrasjonen kan bidra til å nå målene i strategiplanen «Ett fakultet». Fine diskusjoner, og de fortsetter i dag med å konkretisere planene videre.

Fra lunsj og ut dagen i dag skal jeg delta i doktorpromosjon, der vi skal feire alle PhD-kandidatene som ble uteksaminert fra NTNU første halvår 2017. Da er det bare å ikle seg kappe og nyte øyeblikkene, vi har hatt svært mange kandidater fra oss i år, så dette blir stor stas.

Husk å svar på arbeidsmiljøundersøkelsen! Jeg har svart, det må du også gjøre. Vi ligger lavt på svarprosent per i dag, og det kan vi ikke være bekjent av!

Onsdag kl 11:30 i Rustbygget arrangerer vi vår lunsj-foredragserie «Kost og nytte», denne gang er det Frode Nyeng fra HHS: «Hva snakker vi om når vi snakker om egoisme? Å hevde at vi dypest sett er egoister, er en populær påstand – i diskusjoner i lunchen så vel som i ulike vitenskapelige teorier. Men holder den vann? Eller mer grunnleggende: Gir den overhodet mening? I dette foredraget vil psykologisk egoisme bli satt under lupen med mål om å klargjøre begrepet og vise hvordan det kan utfordres filosofisk så vel som empirisk.» Jeg har tenkt meg dit, håper vi ses!

Da får du ha en fortsatt fin fredag og god helg etter hvert!

Monica