Ukategorisert

ØK-nytt uke 41

Denne uken har vi hatt høstferie i Trondheim, uten at det har vært så merkbart akkurat. Vi hadde dekanmøte tirsdag som vanlig, med flere saker. Prorektor Toril Hernes jobber med å få en oversikt over alt som pågår når det gjelder nyskaping og innovasjon ved NTNU, og det er ikke lite. Vi fikk en presentasjon og foreløpig løypemelding fra et eksternt firma som har kartlagt aktiviteten, og de kommer med en rapport etter hvert. Vårt fakultet er allerede sentrale i alt som har med dette feltet å gjøre, og det kommer vi til å fortsette å være også når aktiviteter blir mer koordinert fremover. Her er det mange hos oss som gjør mye viktig arbeid, og det vises også for NTNU-ledelsen. Det er veldig hyggelig å legge merke til. Vi fikk presentert saker til styret, blant annet endringer i studieporteføljen. Våre endringer er nedleggelse av to emner, og opprettelse av MRR og omlegging til Siv-øk master ved IIF. Dette sendes videre til styret for endelig behandling. Det kommer opp til styrebehandling den 25. oktober.

En viktig sak i dekanmøtet var registering av sidegjøremål. Alle som har en stilling utenfor NTNU skal registrere dette, noen sideverv skal det søkes om fra din instituttleder. Dette er et fokusområde hos Riksrevisjonen, så her er det veldig viktig at vi alle registrerer. Typiske slike sidegjøremål er 2-er stillinger ved andre universitet og høgskoler, forskningsstiftelser eller eget firma. Jeg sender ut informasjon om dette i egen epost. Vi hadde også en egen bolk om campus i Trondheim i dekanmøtet, der det nå jobbes på høygir med videre utredning.

Jeg hadde også et par andre møter torsdag og i dag med eksterne samarbeidspartnere, Trønderenergi, og strategisamling med aktører fra næringsliv i Trondheim.

Tirsdag og onsdag var Per Bjarte Solibakke og flere i Brussel i forbindelse med NRØA-møte. Det ble valgt et nytt styre, ledet av Jan Haaland fra NHH, og Per Bjarte er valgt til vara for AU, og skal i tillegg sitte i den nasjonale utredningskomiteen om BØA. Det blir bra!

I to uker nå har vi hatt et prøveprosjekt for trening i arbeidstiden, ved at undertegnede har holdt en Yoga-time for ansatte i fakultetsadministrasjonen. Dette har vært vellykket, så fra neste uke blir dette et tilbud til alle på fakultetet! Det er på onsdager fra kl 8:00 – 09:00 i femte etasje i Rustbygget. Det er plass til 20 personer, og det er først til mølla-prinsippet som gjelder. Vær på plass før 8 hvis du vil prøve, vi starter nøyaktig på tid. Du er hjertelig velkommen til å prøve! Det er enkelt og lett tilgjengelig, med fokus på styrke, balanse og bevegelighet. Første gang nå førstkommende onsdag 18/10.

Ellers gleder jeg meg veldig til fredag om en uke, da er det både 50-årsjubileum på HHS, og avslutningsseremoni på IØT. Jeg skal etter beste evne prøve å være begge steder på en gang.

Ha en super helg!

Hilsen Monica