Ukategorisert

ØK-nytt uke 38

Hei alle sammen. Nok en hektisk uke er tilbakelagt.

Vi hadde dekanmøte på tirsdag, inkludert et møte med viserektor i Ålesund og de fem dekanene som har virksomhet der. Vi drøftet arbeidsfordeling og samarbeid på tvers i denne matrisen, som ikke er så opplagt alltid. Hvem skal ha ansvar for hva, og hvem informerer om hva? Vi hadde en fin diskusjon, og så vil vi jobbe videre med å finne ut av alle detaljene.

Onsdag hadde vi en opplæringsdag på fakultetet, med instituttledere, nestledere, kontorsjefer, dekanat, tillitsvalgte og studenttillitsvalgt, der vi gikk gjennom en del overordnede regler og rutiner om HR og HMS, informasjon og virksomhetsstyring. Det er mye kompetanse i NTNUs fellesadminstrasjon, og det  var en nyttig gjennomgang for oss alle. Jeg dro direkte videre til Rådhuset og møte med Formannskapet om to forhold, vi skal snart undertegne en avtale om Universitetskommune, der ulike deler av NTNU kan jobbe direkte inn mot kommunen for gjensidig kompetanseutvikling. Vi kan se for oss PhD-stillinger innen ulike felt som finansforvaltning, lederutvikling og innovasjon, delte stillinger og mange spennende prosjekter. Det andre temaet er campusutbygging og fremtidige reguleringsplaner for det. På kvelden hadde jeg møte med Trondheim Finansforum, som er særdeles interessert i vårt fakultet. En entusiastisk gjeng som gleder seg over at vi har samlet oss til et sterkt økonomimiljø i Trondheim.

Torsdag og fredag var det sikkert rolig og greit på jobben for alle dere andre, for da var hele ledergruppen på fakultetet samlet på Brekstad for lederutvikling. Vi brukte tid på å bli bedre kjent med hverandre, og diskutere hvordan vi skal jobbe med å nå målet om å bli ETT fakultet.

Neste uke skal vi fortsette med å planlegge vårt neste strategiseminar, og mandag får jeg sjansen til å møte fungerende kunnskapsminister Henrik Asheim, vikar for Torbjørn Røe Isaksen som er i pappapermisjon. Tirsdag er det dekanmøte, og onsdag skal jeg til Ålesund med rektor. Han skal møte alle instituttene i Ålesund, og da blir jeg med på møtet med IIF.

Da håper jeg alle får en strålende helg!

Monica