Ukategorisert

ØK-nytt uke 35

Hei alle sammen. Denne uken er jeg litt tidligere ute enn jeg pleier, for det er jo bare torsdag. Det skyldes at jeg tar meg fri i to dager, og drar på en liten ferietur til København med gode venner og en del treningsaktivitet! Jeg drar tidlig fredag, og er tilbake mandag ettermiddag. Jeg kommer til å sjekke epost underveis, og er det noe dramatisk som skjer, send meg en SMS så ringer jeg deg tilbake.

Denne uken har vi jobbet mye med forskningsrådssøknader på ulikt hold. Jeg har vært mest involvert i en søknad fra miljøet vårt på Gjøvik, som handler om å bygge opp kompetanse innen forskning og utdanning. Frist er i neste uke, og det gjenstår fortsatt en del arbeid. Dette skal vi få til sammen. Jeg vet at mange andre også er involvert i ulike søknader om dagen. Det er bra, svært viktig for oss å øke forskningsaktiviteten.

Mandag kveld var jeg invitert til en «Kraftsamling Trøndelag» med politikere, ledere i næringsliv og offentlig sektor, kultur, media og idrett, og der statsråd Jan Tore Sanner var tilstede. Tema var den forestående sammenslåing av Trøndelagsfylkene, som har vært adskilt siden tidlig på 1800-tallet. Det skjer mye interessant i den prosessen, og det er viktig at NTNU har en rolle og er tilstede. Trøndelag hadde ikke vært helt det samme uten oss!

På dekanmøte tirsdag snakket vi mye om campus-utviklingen fremover. Som det har stått i Universitetsavisa har arkitektfirmaet lagt frem tre skisser, og fremdriften kommer til å skyte fart fremover. Det skjer mye, og det er heldigvis lite kontroverser rundt vår plassering og nybygg av et Innovasjonssenter. Jeg skal holde dere orientert fremover, og det kommer også campus-cafeer med diskusjoner og nyheter utover høsten.

Onsdag hadde vi ledermøte, der vi startet med en utvidet variant av møte med hovedverneombud, kontorsjefer og flere andre for å gjennomføre en Risiko og Sårbarhetsanalyse, og etter hvert beredskapsplan for fakultetet.

I morgen fredag starter to nye førsteamanuenser ved ISØ: Colin Green og Costanza Biavaschi. Lykke til med nye kolleger, jeg gleder meg til å møte dem, har så vidt hilst på Costanza tidligere.

Neste uke arrangerer kolleger ved IØT en internasjonal konferanse om teamarbeid. Jeg skal delta i oppstarten her, det er en konferanse jeg deltok veldig ofte på tidligere, IWOT.

Ha en fin fredag og etter hvert helg!

Monica