Ukategorisert

ØK-nytt uke 6

Denne uken har vi mer eller mindre fått på plass de fleste råd og utvalg, og tilsetningsutvalget (TUV) vil ha sitt første møte neste fredag. Dette utvalget utgår fra Fakultetsstyret, og består av Kari Nyland fra HHS, Asgeir Tomasgard fra IØT, Lisa Græslie fra midlertid ansatte og Erik Weseth som studentrepresentant, i tillegg til meg som leder.

Alle våre råd og utvalg er midlertidige frem til sommeren, i løpet av våren skal det velges Fakultetsstyre som har funksjonstid fra august. Alle instituttene skal bestemme seg for hva slags medvirkningsorgan de vil ha, som er instituttstyre, instituttråd eller utvidet ledergruppe. I tillegg lyses instituttlederstillinger ut ved IIF, HHS og ISØ. Så mye vil skje i løpet av denne våren!

Tirsdag hadde vi vår andre disputas, Kenneth Stålseth ved IØT som har skrevet om teamarbeid og lederutvikling. Svært interessante funn her.

Vi har også fått på plass et strategiutvalg, som har sitt første møte til uken. Det ledes av prodekan Grete Wennes, og består av Elsebeth Holmen fra IØT, Aristidis Kaloudis fra Gjøvik, Ragnar Torvik fra ISØ, Trond Stiklestad fra HHS og Hans Solli-Sæther fra IIF. Det blir et spennende arbeid å følge fremover. Og som om ikke det var nok har vi også fått på plass et forskningsutvalg på Fakultetet som har hatt sitt første møte.

Neste uke gleder jeg meg til å ta en tur til Gjøvik i neste uke.

Ha en god helg alle sammen!

Monica