Ukategorisert

Fakultet for økonomi er offisielt åpnet!

Tirsdag 10. januar åpnet vi endelig Fakultet for økonomi. Her kan du se noen glimt fra åpningen.

Snorklipping under åpningen av Fakutltet for økonomi
Fakultetet er offisielt åpnet!
Fra venstre: Student Max Kipperberg fra internasjonal forretningsdrift i Ålesund, rektor Gunnar Bovim, finansminister Siv Jensen, dekan Monica Rolfsen og student Magnus Werenskjold fra industriell økonomi og teknologiledelse.
Rektor Gunnar Bovim utfordrer fakultetet:
Ikke ta suksessen for gitt! Fortsett å ha høye ambisjoner! Det er nå dere tar fatt på den viktigste oppgaven: Å bygge et unikt godt fagmiljø og et veldig godt utdanningsmiljø.
Debattmøte under åpningen av fakultetet.
Debattmøte over tema: Brexit, Trump og økonomene: Ny teknologi, globalisering, ulikhet og populisme.
Fra venstre: NHH-professor Victor Norman, UiO-professor Kalle Moene, NTNU-professor Ragnar Torvik, debattleder Kjetil Alstadheim, finansminister Siv Jensen og Telenorsjef Sigve Brekke.
Finansministeren i debatt
Finansminister Siv Jensen i debatt.
Panelsamtale ledet av to studenter fra fakultetet. Fra venstre: Sigve Brekke (Telenor), Thang Manh Tran (Vipps), Peder Jaavoll Hansen (student ved Handelshøyskolen), Ellen Reitan (student i samfunnsøkonomi) og Alexandra Bech Gjørv (Sintef)
Andrea Holvik Thorson fra NTNUs Entreprenørskole pitcher Wiralcam.
Mange øyeblikk ble foreviget i løpet av dagen. Her blir finansministeren «snappet» til venner og kjente.
Olaug Svarva fra Folketrygdfondet etterlyste flere jenter i finans. Tar du utfordringen?

Hvis du vil se alle bildene fra åpningsarrangementet, kan du gå inn på vår Flickr-konto.

Alle foto: Ole Martin Wold