Deltakelse på kurs og konferanser

Nasjonal forskerskole i allmennmedisin – NAFALM

Den nasjonale forskerskolen i allmennmedisin går over tre år – og har som mål å heve kvaliteten på den allmennmedisinske forskningen i Norge.

Tre phd-stipendiater fra AFE Trondheim deltok på høstens samling på Leangkollen, sammen med sine veiledere.

Stipendiat Cheneso Moumakwa presenterte også poster som sitt prosjekt: «To what extent do patients with pulmonary cancer have contact with a GP in Norway? A registery study protocol»

Stipendiat Anne Fasting presenterer både en valgfri artikkel -her Engel’s artikkel om «The biopsychosocial model» – og var gjennom en «mini-disputas» i tilknytning til eget prosjekt «A Norwegian study of GP’s role in palliative care».

Anne Fasting presenterer på NAFALM samling

NAFALM seminarene har blitt avviklet på Leangkollen – her er Anne og Cheneso forann hovedbygningen

Cheneso og Anne