Deltakelse på kurs og konferanser

God oppslutning om Allmennmedisinsk Universitetsmøte på Levanger 1.- 2.11.2018

NTNU arrangerte i år Allmennmedisinsk Universitetsmøte på Levanger 1. – 2. 11. 2018. Det ble god oppslutning med over 50 påmeldte fra de fire universitetene.

Invitasjon – tegnet av Marit Torsethaugen Moseng

Første del av møtet foregikk i HUNT sine lokaler, og programmet inneholdt både nytt fra hvert studiested og  litt om nasjonal og internasjonal fagutvikling, før forsamlingen fikk informasjon om HUNT og til slutt omvisning i HUNTs biobank.

Omvisning i HUNTs biobank

Andre del av møtet foregikk på Thon Backlund hotell og på programmet stod Praksisnett og Desentralisert medisinundanning. Tromsø-studiet presenterte Finnmarksmodellen og Bodø modellen – mens NTNU presenterte den nye LINK-Levanger-modellen. Både bruk av video og student-drevet klinikk ble diskutert, før forsamlingen fikk omvisning på Røstad legesenter – LINKs allmennmedisin-base. Kurskomiteen bestod av Linn Getz, Egil Fors og Bente Prytz Mjølstad.

Praksisbesøk på Røstad legesenter