Trine Hove Langdal
Om
PhD-stipendiat
Mitt doktorgradsprosjekt handler om lærere og entreprenørskapsutdanning. Prosjektet undersøker hvordan arbeidsplasslæring (workplace learning) er en del av lærernes erfaring med å undervise i ulike entreprenørskapsprogrammer. Arbeidsplasslæring knyttes til ulike vilkår i læringsmiljøet som lærerne erfarer er viktig for sin profesjonelle læring/utvikling. Prosjektet er basert på kvalitative intervjuer med lærere fra barne- og ungdomsskoler.
Faglige interesser
Læring i arbeidsliv og samfunn
Arbeidsplasslæring
Uformell læring
Læringsmiljø
Læreres profesjonelle læring/utvikling
Entreprenørskapsutdanning
Undervisning
PED3010: Vitenskapsteori og forskningsmetode
PED6111 Pedagogiske forskningsmetoder
VL3000 Vilkår for læring i arbeidsliv og samfunn
VLR3008 Forskningsmetode
Entreprenørskap i videregående opplæring (Etterutdanning for lærere)
Forskergruppetilhørighet
Entreprenørskap i grunnopplæringen (EPSET)
Conditions for learning in higher education and work (COOL)
Utdanning
Master i voksnes læring, NTNU
Bachelor i rådgivning og voksnes læring, NTNU
Publikasjoner
2023
-
Langdal, Trine Hove.
(2023)
Schoolteachers' experiences of knowledge sharing when teaching new education programs.
Journal of Workplace Learning
Vitenskapelig artikkel
2022
-
Langdal, Trine Hove;
Johansen, Vegard;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2022)
Learn to teach and learn from teaching: teacher’s experiences with programs focusing on financial literacy and entrepreneurship education.
International Journal of Innovation in Education
Vitenskapelig artikkel
Tidsskriftspublikasjoner
-
Langdal, Trine Hove.
(2023)
Schoolteachers' experiences of knowledge sharing when teaching new education programs.
Journal of Workplace Learning
Vitenskapelig artikkel
-
Langdal, Trine Hove;
Johansen, Vegard;
Sølvberg, Astrid Margrethe.
(2022)
Learn to teach and learn from teaching: teacher’s experiences with programs focusing on financial literacy and entrepreneurship education.
International Journal of Innovation in Education
Vitenskapelig artikkel