Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Studere på NTNU
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Hjem
  2. Ansatte

Språkvelger

English

Trine Hove Langdal

Trine Hove Langdal

Universitetslektor
Institutt for pedagogikk og livslang læring

trine.h.langdal@ntnu.no
Paviljong A, 241, Dragvoll
Om Publikasjoner Undervisning

Om

PhD-stipendiat 

Mitt doktorgradsprosjekt handler om lærere og entreprenørskapsutdanning. Prosjektet undersøker hvordan arbeidsplasslæring (workplace learning) er en del av lærernes erfaring med å undervise i ulike entreprenørskapsprogrammer. Arbeidsplasslæring knyttes til ulike vilkår i læringsmiljøet som lærerne erfarer er viktig for sin profesjonelle læring/utvikling. Prosjektet er basert på kvalitative intervjuer med lærere fra barne- og ungdomsskoler. 

 

Faglige interesser

Læring i arbeidsliv og samfunn

Arbeidsplasslæring

Uformell læring 

Læringsmiljø

Læreres profesjonelle læring/utvikling 

Entreprenørskapsutdanning

 

Undervisning

PED3010: Vitenskapsteori og forskningsmetode

PED6111 Pedagogiske forskningsmetoder

VL3000 Vilkår for læring i arbeidsliv og samfunn

VLR3008 Forskningsmetode

Entreprenørskap i videregående opplæring (Etterutdanning for lærere)

 

Forskergruppetilhørighet

Entreprenørskap i grunnopplæringen (EPSET)

Conditions for learning in higher education and work (COOL)

 

Utdanning

Master i voksnes læring, NTNU

Bachelor i rådgivning og voksnes læring, NTNU

 

 

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2023

  • Langdal, Trine Hove. (2023) Schoolteachers' experiences of knowledge sharing when teaching new education programs. Journal of Workplace Learning
    Vitenskapelig artikkel

2022

  • Langdal, Trine Hove; Johansen, Vegard; Sølvberg, Astrid Margrethe. (2022) Learn to teach and learn from teaching: teacher’s experiences with programs focusing on financial literacy and entrepreneurship education. International Journal of Innovation in Education
    Vitenskapelig artikkel

Tidsskriftspublikasjoner

  • Langdal, Trine Hove. (2023) Schoolteachers' experiences of knowledge sharing when teaching new education programs. Journal of Workplace Learning
    Vitenskapelig artikkel
  • Langdal, Trine Hove; Johansen, Vegard; Sølvberg, Astrid Margrethe. (2022) Learn to teach and learn from teaching: teacher’s experiences with programs focusing on financial literacy and entrepreneurship education. International Journal of Innovation in Education
    Vitenskapelig artikkel

Undervisning

Emner

  • PED6111 - Pedagogiske forskningsmetoder
NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn