Eli Munkebye
Bakgrunn og aktiviteter
Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid
Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen
Tidsskriftspublikasjoner
- (2020) Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development. Environmental Education Research. vol. 26 (6).
- (2018) Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene. Nordic Studies in Science Education. vol. 14 (4).
- (2014) Lesing av naturfagtekster i småskolen - en kasusstudie knyttet til leselekser. Norsklæreren.
- (2003) Predation of eggs and incubating females in willow ptarmigan Lagopus I. lagopus. Fauna Norvegica. vol. 23.
Bøker
- (2020) Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co. 2020. ISBN 978-82-03-40440-5.
- (2016) Økologi for grunnskolelærerutdanningen. Cappelen Damm Akademisk. 2016. ISBN 978-82-02-51813-4.
Del av bok/rapport
- (2016) Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych.
- (2014) Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole. Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut.
- (2014) Den utforskende samtalen. Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut.
- (2014) Grunnleggende ferdigheter i naturfag. Innføring i grunnleggende ferdigheter : praktisk arbeid på fagenes premisser.
- (2013) Animal footprint. Inquiry-based learning in maths and science classes. What it is and how it works - examples - experiences.
- (2008) "Med blanke ark?" - Lærerstudenters utgangspunkt for naturfaglig læring. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education.
- (2008) Læreres bruk av støttende dialog for å fremme naturfaglig læring på småskoletrinnet, med naturen som undervisningsarena. The 9th Nordic Reseach Symposium on science education.
Rapport/avhandling
- (2012) Dialog for læring - den utforskende samtalen i uteskole. 2012. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo (147).