Bakgrunn og aktiviteter

Hva om vi kan bli i toppform ved å spille dataspill? Jeg forsker på hvordan dataspill kan brukes for å få en underholdende og effektiv treningsform.

Jeg tar utgangspunkt i spillkonsepter fra populære dataspill som League of Legends og Counterstrike, men erstatter mus og tastatur med en spinningsykkel med knapper på styret. På denne måten lages det et alternativ til tradisjonell utholdenhetstrening for oss som synes at spill er mer underholdende en fysisk trening.

Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid

Et utvalg av nyere tidsskriftspublikasjoner, kunstneriske produksjoner, bok, inklusiv bokdeler og rapport-del. Se alle publikasjoner i databasen

Tidsskriftspublikasjoner

Del av bok/rapport

  • Wang, Alf Inge; Hagen, Kristoffer; Høivik, Torbjørn; Olsen, Gaute Meek. (2018) Evaluation of the Game Exermon – A Strength Exergame Inspired by Pokémon Go. Advances in Computer Entertainment Technology (ACE) 2017.
  • Hagen, Kristoffer; Chorianopoulos, Konstantinos; Wang, Alf Inge; Jaccheri, Maria Letizia; Weie, Stian. (2016) Gameplay as Exercise. Proceedings of the 2016 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '16), Santa Clara, California, USA — May 07 - 12, 2016.
  • Hagen, Kristoffer; Weie, Stian; Chorianopoulos, Konstantinos; Wang, Alf Inge; Jaccheri, Maria Letizia. (2015) Pedal Tanks: A Multiplayer Exergame Based on Teamwork and Competition. Entertainment Computing - ICEC 2015 14th International Conference, ICEC 2015, Trondheim, Norway, September 29 - Ocotober 2, 2015, Proceedings.