Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

ntnu.no

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Ansatte

Språkvelger

English

Helene Wego

Last ned pressefoto
Last ned pressefoto
Foto:

Helene Wego

Stipendiat i spesialpedagogikk (Utdanningsvitenskap)
Institutt for lærerutdanning
Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

helene.wego@ntnu.no
Schnitlergården, 124, Kalvskinnet
Om Publikasjoner Undervisning Formidling

Om

Helene Wego er stipendiat i utdanningsvitenskap ved Institutt for lærerutdanning. Hennes forskning fokuserer på elevers erfaringer med inkludering/ekskludering når de mottar hjelp fra ulike fagpersoner i skolens støttesystem. 

Kompetanseord

  • Agency
  • Autismespekterforstyrrelser
  • Elevers psykiske helse
  • Helsefremmende
  • Identitet, kjønn og psykiske problemer
  • Inkludering
  • Inkluderingskompetanse
  • Lærere
  • Mangfold og inkludering
  • Spesialpedagogikk
  • iPad 1:1

Publikasjoner

  • Kronologisk
  • Etter kategori
  • Se alle publikasjoner i Cristin

2022

  • Uthus, Marit; Wego, Helene. (2022) Når nasjonale prøver gjør vondt, og vinninga går opp i spinninga. . Utdanning
    Kronikk

2017

  • Wego, Helene; Uthus, Marit. (2017) ''Jeg er jo en lærer, jeg har ikke utdanna meg for å drive med krisehåndtering'' - En kvalitativ studie av læreres erfaring med elever i krise. NTNU
    Mastergradsoppgave

Tidsskriftspublikasjoner

  • Uthus, Marit; Wego, Helene. (2022) Når nasjonale prøver gjør vondt, og vinninga går opp i spinninga. . Utdanning
    Kronikk

Rapport

  • Wego, Helene; Uthus, Marit. (2017) ''Jeg er jo en lærer, jeg har ikke utdanna meg for å drive med krisehåndtering'' - En kvalitativ studie av læreres erfaring med elever i krise. NTNU
    Mastergradsoppgave

Undervisning

Emner

  • SKOLE6026 - Elevmangfold og likeverdig opplæring
  • SKOLE6025 - Spesialpedagogikk for likeverd og inkludering

Formidling

Exploring Primary School Students’ Perspectives: Inclusion (or exclusion) in Processes with Various Professionals in the School’s Support System

ECER 2024, Nicosia

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo