Bakgrunn og aktiviteter

Betatest: Gå til pressebilder med høy oppløsing

 

Jeg jobber for tiden mest med...

  • UX, brukertesting og design av digitale tjenester
  • Kommunikasjonsteknologi - forenkling, forbedring og fornying
  • Digitalisering og hvordan NTNU kan ta i bruk teknologi for å støtte strategi og drift.
  • Hjelpe enheter og tjenester med å planlegge internkommunikasjon, digitale tjenester og nettinnhold. 
  • Prosessarbeid - særlig de prosessene som går på tvers av flere administrative enheter, fakultet og institutter. 

Kompetanse

Jeg tar ved siden av jobb en mastergrad (MOM) ved NTNU videre med fokus på innovasjon og endringsledelse. 

Før det har jeg utdanning fra NTNU innenfor historie, media, antropologi og pedagogikk. Jeg har tidligere jobbet som lærer, samt seksjonsleder i kulturenheten i Malvik, Skaun og Trondheim kommune før jeg kom til NTNU i 2009. Fra 2009 - 2013 jobbet jeg som seksjonsleder ved informasjonsseksjonen på fakultet for naturvitenskap og teknolig. Fra og med 2013 jobbet jeg med NTNUs nettsider og intranett ved kommunikasjonsavdelingen. Etter fusjonen har arbeidet handlet om Digitalisering og kommunikasjonsteknologi. 

Jeg er opptatt av

  • Hvordan teknologi fungerer i møter med mennesker og organisasjoner.
  • Digitalisering, forenkling og effektivisering av offentlig sektor
  • Prosessutvikling og arbeidsflytforbedring
  • Delingskultur og åpne/transparante arbeidsprosesser.
  • Gode og åpne datagrunnlag som kan være grunnmuren for nettbaserte tjenester og aplikasjoner.
  • Arbeidsbesparende teknologiske løsninger som ikke bare digitaliserer de gamle papirbaserte prosessene.  
  • Jeg liker å prøve ut nye verktøy, gadgets og dingser men går fort lei hvis de ikke gjør livet mitt betydelig lettere eller bedre. 

Sertifiseringer

UX sertifisert med spesialisering i interaksjonsdesign hos Nielsen Norman Group i 2019 (ID 1031410). 

UX Certification Badge from Nielsen Norman Group

Fag/Emner

  • Design Tradeoffs and UX Decision Frameworks
  • UX Basic Training
  • Information Architecture
  • Better Content: Strategies to Increase Quality and Effectiveness
  • Omnichannel Journeys and Customer Experience
  • Journey Mapping to Understand Customer Needs
  • Usability Testing
  • Web Page UX Design