NTNU Alumni Energi- og prosessteknikk

NTNU EPT

NTNU Alumni Energi- og prosessteknikk

– Nettverksgruppe

​​​​​​​​​​​​​​Kvinne og mann diskuerer i lab. foto

Vi inviterer alle som har tatt utdanning eller jobbet ved NTNU – institutt for energi- og prosessteknikk (EPT) og forløpere, til å bli med i alumninettverksgruppen NTNU Alumni Energi- og prosessteknikk.

En møteplass for kunnskapsdeling

NTNU Alumni Energi- og prosessteknikk er et nettverk for deg som har avlagt en grad, fullført et emne eller hatt et arbeidsforhold ved NTNU – institutt for energi- og prosessteknikk. Forløperne til instituttet er inkludert. Vi er en del av NTNUs sentrale alumninettverk, som har over 40 000 medlemmer og nettverksgrupper over hele verden.

Som medlem i NTNU Alumni Energi- og prosessteknikk får du mulighet til å utvide ditt profesjonelle nettverk, samtidig som du holder deg faglig oppdatert. Du kan også bringe inn konkrete problemstillinger fra næringslivet.

​​​​​​​Tre personer står utenfor og ser mot noe utenfor bildet. Foto

Arrangement i 2023

• EPT-dagen: Heldagsseminar for alumner, ansatte og studenter, om fremtidsrettet forskning og utdanning.

• Grønne karriereveier: Vi inviterer alumnimedlemmer til å presentere prosjekter og problemstillinger fra arbeidslivet, der nåværende studenter kan lære og komme med spørsmål og innspill.

• Veien til en ph.d.: Vi inviterer tidligere og nåværende stipendiater til å fortelle om veien til en doktorgrad (ph.d), og nytten av dette i arbeidslivet senere.

Alumniportretter - EPT

Monica Havskjold

Vil gjøre en positiv forskjell

Monica Havskjold var kvinne nummer 50 i historien til sivilingeniørfaget «Maskin» da hun begynte i 1982. En rød tråd i hele karrieren, som også inkluderer en doktorgrad i varmepumpe, har vært energi og miljø.
Bjørn Simonsen

Ble smittet av idealister på studiet

Bjørn Simonsen, som har bakgrunn fra Energi og miljø, har tro på at Norge har mye å vinne på å satse på hydrogen for å nå målet om å bli et lavutsslippssamfunn.
Rosa Puentes

Takker kollegaene ved instituttet

“- Min erfaring ved NTNU var starten på et nytt kapittel. Jeg forstod endelig hva det å være ingeniør betydde. Denne vellykkede opplevelsen skyldtes for det meste menneskene jeg jobbet med ved institutt for energi- og prosessteknikk. De lærte meg alt de visste, de oppmuntret meg til å utfordre meg selv.” Rosa Puentes, rådgiver innen interoperabilitet i ENTSOG i Brussel

Bok om EPT: Fra varmekraft til bærekraft

Olav Bolland holder opp en bok med oransje og grønn tittel. Terese Løvås smiler i bakgrunnen. Foto

Få med deg boka Fra varmekraft til bærekraft: Historien om energi- og prosessteknikk ved NTNU 1920 - 2020.

Boka som er skrevet av historikerne Per Østby, Terje Finstad, Håkon B. Stokland, er tilgjengelig i bokhandlere, nettbokhandlere og på www.museumsforlaget.no.

På bildet: Boklansering i september 2020: Terese Løvås og Olav Bolland, henholdsvis nåværende og tidligere instituttleder ved EPT. Foto: Maren Agdestein/NTNU

Mini calevent portlet

Arrangement

Bli medlem

Når du melder deg inn i NTNU Alumni blir du automatisk medlem i nettverksgruppen EPT.

Bli medlem i NTNU Alumni

Allerede medlem?

Oppdater din alumniprofil

Har du spørsmål rundt innlogging i alumniportalen? Se spørsmål og svar.

atasa Nord anbefaler

- Vi ved NTNU EPT synes det er viktig å holde kontakten med tidligere studenter og ansatte. Kommende og nåværende studenter skal få se mulighetene som finnes i arbeidslivet for å fremme de bærekraftige løsningene som trengs for det grønne skiftet.

Natasa Nord, nestleder utdanning