Vil ikke levere gods til Gløshaugen

­ Leveringsforholdene har blitt verre og verre, sier driftsleder Wold ved Tollpost-Globe. Sammen med to andre transportfirmaer, truer han med leveringsboikott dersom det ikke ryddes opp i jungelen av skilt, mottakere og leveringspunkt for varer ved NTNU.

­ Med all byggingen som foregår på Gløshaugen, har transportørene problemer med å komme fram og å finne mottakere som kan kvittere for varene, sier Wold. Sammen med Linjegods og Nor-Cargo forlanger Tollpost-Globe at NTNU nå rydder opp, hvis ikke vurderer de leveringsboikott. ­ Det beste hadde vært å ha ett leveringspunkt for hele Gløshaugen. Vi har avtale om å levere varer på bakkeplan. Slik det er i dag, må transportørene lete i etasjene for å finne folk. Ofte er bygningene låst, og ingen vil kvittere for varer som ikke er deres, sier Wold. Dersom det ikke skjer en utbedring, mener transportfirmaene at NTNU får hente varene selv etter å ha fått melding via post eller telefon. ­ Dette er selvsagt ikke ønskelig for noen av partene, men det må gjøres noe, sier Wold.

Utbedringer skjer

Knut Fagerbakke ved MA-seksjonen sier han er klar over problemet og at det jobbes med utbedringer. ­ Skiltingen skal bli bedre, men de som bestiller, må være mer nøyaktige med leveringsadresse. Ofte kommer transportøren med varene til den som bestilte, og ikke til den som skal ha godset. Men transportfirmaene sparer likevel mye på at MA-seksjonen tar seg av all faktureringen. De har én kunde å forholde seg til, ikke hundrevis. Det er ikke bare transportørenes problemer vi skal tenke på, sier han. Fagerbakke minner videre om at NTNU har avtale med transportfirmaet ASG og at dette firmaet skal brukes så langt det er mulig. ­ Dersom det er universitetet som skal betale frakten, og ikke avsender, så skal godset sendes med ASG, sier han.

KJERSTI T. MORSTØL

* NTNU
*  *  *  *  Info.avd.
----
Ansvarlig redaktør: Informasjonsdirektør Kåre Kongsnes
Teknisk ansvarlig: aina.berg@adm.ntnu.no
Oppdatert: 27. Feb 1997

----
ntnu