Studentane:
Vil ha ny eksamensform
Lene Baann, Odd Jarle Kleppe, Gunhild Reistad og Anders
Hanevik (f.v.) tykkjer det godt å sleppa den einsidige fokuseringa
på teori i PBL-undervisinga på Bygg, men meiner at eksamen
og den Prosjektbaserte læringa må bli meir integrert i kvarandre.
Odd Jarle Kleppe (25), Anders Hanevik (23), Lene Baann (23) og Gunhild
Reistad (22) kjenner seg ikkje att i alt som kjem fram i Markus Sorge si
undersøking:
- Når undersøking viser at studentane møter opp
uførebudd, kjem det av for stort arbeidspress. Av og til må
gruppa leggja inn arbeidsinnsatsen på andre delar av faget, seier
Odd Jarle.
- Og i PBL-gruppa vår kan me i høgste grad diskutera heftig
om både faglege og samarbeidsmessige problem. Me kan vera veldig
opne fordi me kjenner kvarandre so godt etter to år i same gruppe.
Dei fire har vore PBL-prøvekaniner helt sidan starten i 1997.
Opplegget har blitt betre, meiner dei:
- Dei to fyrste semestera var prega av elendig informasjon i tillegg
til at mykje av undervisningsopplegget var til undervegs, fortel Anders.
Han er den einaste i gruppa som også har studert der undervisninga
kun gjekk føre seg i dei store førelesingssalane. Han vil
slett ikkje tilbake til den gamle undervisingsmodellen.
- Det er godt å sleppa den einsidige fokuseringa på teori
der du må spy ut alt det du har lært på eksamenspapiret,
seier Anders. Han understrekar viktigheita av å riva seg laus frå
den gamle eksamensforma som framleis heng att:
- Eksamen og PBL må bli meir integrerte i kvarandre, seier Anders.
Lene meiner at PBL har ført til at studentane er blitt flinkare
til å angripa ukjende oppgåver.
- Gjennom prosjekta får me eit betre inntrykk av kva som ventar
oss i arbeidslivet. Dessutan har PBL lært oss at det ikkje alltid
finst eitt fasitsvar - slik ein ofte trur her på Gløshaugen.
Me har fått øvd opp den problematiserande evna og sett at
det finst mange løysingar på eit problem, seier Lene.
Alle fire etterlyser betre kursing - både i IT og i gruppearbeid.
- Me har kasta vekk for mykje tid til å finna ut av framande dataprogram
i staden for å finna gode løysingar på prosjektet, hevdar
Odd Jarle.
Studentane etterlyser også rettleiarar som veit korleis PBL fungerer.
- Dei studentassistentane som har vore til no, har ikkje hatt peiling
på PBL - rett og slett fordi dei sjølve ikkje har vore borti
denne undervisningsmetoden, hevdar Odd Jarle. Han trur dette vil betra
seg når undervisningsleiinga etterkvart kan rekrutera rettleiarar
som har vore gjennom PBL og kjenner til problema.
Les
også: Sterk kritikk av PBL på Bygg
Les
også: Eit stykkje att å gå |