Masterprogram, 2-årig

Voksnes læring

– Læringsutbytte

Læringsutbytte

En student som har fullført programmet forventes å ha oppnådd følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

  • har kunnskap om sentrale problemområder, aktuell forskning, teorier og perspektiver innen voksnes læring ut ifra et livslangt og livsvidt perspektiv
  • har kunnskap om det tverrfaglige områdets framvekst, egenart og relevans i samfunnet
  • har kunnskap om ulike og relevante forskningsmetoder

Ferdighet

  • kan arbeide systematisk med problemstillinger, vitenskapelige teorier og forskningsmetoder som er relevante for voksnes læring
  • kan identifisere og analysere muligheter, vilkår og effekter av voksnes læring i ulike kontekster
  • kan skape og legge til rette for gode læringsprosesser
  • kan gjennomføre, diskutere og kritisk vurdere egne og andres undersøkelser i dette tverrfaglige feltet

Generell kompetanse

  • kan anvende forskningsbaserte kunnskaper på individ-, gruppe-, organisasjons- og samfunnsnivå
  • kan formidle faglige vurderinger på relevant måte i ulike sammenhenger, både skriftlig og muntlig
  • kan delta i forsknings- og utviklingsarbeid, både selvstendig og i samarbeid med andre
  • kan bidra til nytenking og innovasjon i ulike sektorer